دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

دانشجویان جهادگر بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی و پیام نور مشهد به منظور مقابله با ویروس کرونا خط تولید شیلد (محافظ) ایمنی پزشکی را ایجاد و روزانه یک هزار شیلد تولید می‌کنند.

دانشجویان

به گزارش همشهری آانلاین به نقل از  ایرنا، مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خراسان رضوی روز دوشنبه ۱۹ اسفند گفت: ۶۰ نفر از دختران و پسران دانشجو در دو نوبت صبح و عصر برای یاری همکارانشان که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، خط تولید شیلد ایمنی پزشکی را در دانشکده پزشکی مشهد راه‌اندازی کردند.

محمد علی عمرانی با بیان این‌که روزانه بطور میانگین هزار عدد از این شیلدها تولید می‌شود افزود: شیلدهای ایمنی صورت، به منظور جلوگیری از اصابت قطرات تنفسی حاوی ویروس به کادر درمان در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این هم ۱۲۰ دانشجوی متخصص و جهادگر به کمک سامانه کشوری ۴۰۳۰ رفتند. این سامانه ویژه پاسخگویی به سوالات مردمی پیرامون کرونا می‌باشد و توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی شده است.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی را بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۸۳ نفر عنوان کرد که تاکنون بیش از ۶۰ نفر آنان جان باخته‌اند.

کد خبر 490943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha