چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نفوذ نظامیان صهیونیست به منطقه‌ زیتون در شرق نوار غزه با مقاومت نیروهای فلسطینی ناکام ماند و تلفات سنگینی را به صهیونیست‌ها وارد کرد

در پی این ناکامی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در درگیری‌ میان نیروهای اسرائیلی و اعضای مقاومت فلسطین در نوار غزه 3سرباز اسرائیلی کشته شدند. براساس این گزارش در این درگیری 6نظامی دیگر اسرائیلی نیز زخمی شدند.

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن پذیرش مسئولیت این عملیات، جزئیات آن را در بیانیه‌ای منتشر کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه که ابو عبیده سخنگوی گردان‌های قسام آن را قرائت کرد، آمده است: رزمنده‌های شرکت‌کننده در این عملیات 8نفر بودند و در نهایت مجاهدان موفق شدند به سلامت محل عملیات را ترک کنند بی‌آنکه دشمن صهیونیستی قادر باشد حتی یک تیر نیز به طرف آنان شلیک کند.

گردان‌های قسام در بیانیه روز گذشته خود همچنین خاطرنشان ساختند: مجاهدان قسامی در طول شب گذشته تا بامداد امروز با اشغالگران در شرق محله الشجاعیه هم درگیر شدند و طی آن چندین بمب در راه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی منفجر کردند و آنان را به رگبار گلوله و خمپاره بستند به‌طوری که دشمن زیر حملات سهمگین مجاهدان قسامی به عقب نشینی مجبور شد.

این بیانیه می‌افزاید: در این عملیات‌ها دست کم 165 گلوله خمپاره و 6 فروند موشک قسام و ده‌ها گلوله خمپاره آر پی جی شلیک شد و منابع صهیونیستی اعتراف کردند که طی آن چند نظامی صهیونیست مجروح شدند.

در  بیانیه گردان‌های قسام آمده است: در درگیری‌های مجاهدان قسامی با نظامیان صهیونیست در محله الشجاعیه، 4عضو این گردان‌ها هم به شهادت رسیدند.
در بخشی دیگر از این بیانیه تاکید شده است: هر نظامی صهیونیستی که به
نوار غزه حمله کند، 4 گزینه پیش روی خود دارد و می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند؛ یا هلاک شود، یا اسیر، یا معلول دائمی و یا اینکه تا ابد به یک بیماری روانی دچار شود. به هر حال این نظامی هرگز پیروز نخواهد شد.

گردان‌های قسام تاکید کردند: در نوار غزه مردانی زندگی می‌کنند که عاشق شهادت هستند و ارواح خود را بر دوش خویش حمل می‌کنند و نظامیان صهیونیست باید این را بدانند که حمله به غزه محکوم به شکست است و پیش از این حمله باید با زندگی وداع کنند.
نیروهای رژیم صهیونیستی پس از ناکامی در نفوذ به غزه، حمله هوایی به این منطقه را آغاز کردند که بر اثر این حملات یک نفر به شهادت رسید و 4نفر دیگر مجروح شدند.  نظامیان صهیونیست همچنین به شهرهای مختلف کرانه‌ باختری حمله کردند و 23 فلسطینی را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری کویت، شاهدان عینی در فلسطین گفتند: نیروهای رژیم صهیونیستی در حملات متعدد خود به شهرهای نابلس، رام‌الله و الخلیل به جست‌وجوی خانه به خانه‌ فلسطینی‌ها پرداختند و 6رهبر مقاومت را ربودند.

صهیونیست‌ها ناجوانمردانه تلافی می‌کنند
پس از هلاکت 3نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی در درگیری‌های غزه، ارتش این رژیم تعویق تحویل سوخت به نیروگاه برق غزه را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اویتال لیبوویتز از فرماندهان ارتش اسرائیل اعلام کرد:تحویل سوخت ارسال شده اتحادیه اروپا به نوار غزه به سبب حوادثی که در نخستین ساعات چهارشنبه به وقوع پیوست، از سرگرفته نخواهد شد. این در حالی است که قرار بود از دیروز اسرائیل تحویل سوخت را به نوار غزه از سربگیرد. 

کنعان عبید، معاون رئیس سازمان انرژی فلسطین گفت: اگر تحویل سوخت به غزه پیش از شنبه‌صورت نگیرد به‌ناچار این نیروگاه برق به‌طور کامل بسته خواهد شد. تعطیلی این نیروگاه بر زندگی ساکنان غزه و مناطق اطراف آن‌،که 800هزار نفر را در خود جای داده است تاثیر شدیدی خواهد گذاشت.  8 نهاد سازمان ملل هم روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه مشترکی از رژیم صهیونیستی خواستند  محدودیت ورود سوخت و غذا به نوار غزه را لغو کند تا مردم فلسطین قادر به زندگی روزمره خود باشند. در این بیانیه تصریح شده وضعیت کنونی خطری برای سلامت مردم نوار غزه است که  ۵۶ درصد آنها کودک هستند.

کد خبر 49052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز