رئیس اداره زیبا سازی شهرداری منطقه ۱۱ از اجرای سه طرح نورپردازی اماکن تاریخی منطقه در آستانه نوروز۱۳۹۹خبر داد.

نورپردازی

همشهری آنلاین/ فاطمه عسگری نیا: «اشکان بیات» با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ما افزود:‌«در راستای ارتقای منظر شبانه فضای شهری منطقه، اداره زیبا سازی شهرداری منطقه ۱۱ نسبت به تهیه ۵ طرح نورپردازی اماکن تاریخی اعم از هسته مرکزی میدان راه آهن، موزه قرآن، کتیبه صلوات، ساختمان فتحالمبین و عمارت گلستانه اقدام کرد. »
او افزود:«با تائید طرح های فوق ازسوی شهردار منطقه و سازمان زیبا سازی شهر تهران، سه طرح از مجموع ۵ طرح  فوق در آستانه سال جدید اجرایی شد. »
رئیس اداره زیبا سازی منطقه ۱۱ یادآور شد:«موزه قرآن، ساختمان فتح المبین و کتیبه صلوات، سه بنای تاریخی و ارزشمند منطقه هستند که  اجرای طرح نورپردازی درآنها  آغاز شده  تا در ایام نوروز، شهروندان و گردشگران، شاهد جلوه بصری زیبا در منطقه باشند. »
او در ادامه اظهار داشت:«عمارت فتح المبین، از جمله بناهای ارزشمند موجود در بلوار جنگ است که در اولویت های اداره زیبا سازی شهرداری منطقه ۱۱ برای اجرای طرح نورپردازی در نظر گرفته شد. این عمارت به تازگی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در سال ۱۳۱۴ ساخته شده است. این بنا به لحاظ ویژگی های معماری، موضوعی و اثاثیه ای که در بر گرفته اعم از ابزارهای جنگی، سلاح ها و فضای نظامی، برای علاقه مندان به آثار تا یخی، از جذابیت های فراوانی برخوردار است و اجرای طرح نورپردازی آن می تواند  مردم را برای بازدیدازاین بنا ترغیب کند. »
 

کد خبر 487647

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha