شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رها شدن ناگهانی کابین آسانسوراز طبقه پنجم یک ساختمان مسکونی در جنوب شهر تهران بعد از ظهر جمعه ۲۳ فروردین باعث حبس و مصدومیت تعمیر کار جوانی شد.

به گزارش روابط عمومی آتش‌نشانی تهران، در ساعت ۱۶ و ۲۸ دقیقه روز جمعه ۲۳ فروردین وقوع این حادثه به ستاد فرماندهی این سازمان گزارش شد که بلافاصله ایستگاه‌های ۲۱۱ و امداد و نجات ۲۷۱ آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در میدان نارنج در شهر ری اعزام شدند.

عباس خصالی فرمانده امداد و نجات ۲۷۱ آتش‌نشانی تهران در خصوص چگونگی بروزاین حادثه گفت: یک تعمیر کار نصب آسانسور به نام علی-ت (۲۳ ساله) در داخل و انتهای چاهک آسانسور سرگرم کار بود که ناگهان کابین از طبقه پنجم رها شد و به سمت پائین سقوط کرد.

وی علت وقوع این حادثه را شکسته شدن پالت زیر کابین و در نتیجه سقوط کابین به ته چاهک آسانسور اعلام کرد و افزود: برخورد کابین با بشکه‌ای که در انتهای چاهک قرار داشت مانع از سقوط آن بر روی تعمیر کار شد.

در این حادثه کارگر تعمیر کار بطرز معجزه آسایی از خطر حتمی مرگ رهائی یافت.

وی افزود: وجود بشکه در ته چاهک باعث شد که اتاقک بهنگام سقوط به این کارگر اصابت نکند. علی در جریان این حادثه فقط بطور سطحی مجروح شد در حالی که امکان داشت مرگ آنی وی را بدنبال داشته باشد.

خصالی در خاتمه در مورد چگونگی عملیات نیروها اظهار داشت: امدادگران آتش‌نشانی پس از بررسی های اولیه با استفاده از تجهیزات امداد و تیفور، اتاقک آسانسور را به سمت بالا هدایت وسپس مرد تعمیر کار را به بیرون از چاهک آسانسور منتقل کردند.

مصدوم بلافاصله توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال پیدا کرد.

کد خبر 48502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز