چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

معاون عملیات نیروی انتظامی از کاهش ۱۵‌درصدی جرایم عمده در ایام نوروز خبر داد.

طی این مدت سرقت منزل ۱۳درصد، سرقت مغازه ۱۸‌درصد، سرقت خودرو ۱۵ درصد، سرقت داخل خودرو ۲۰‌درصد، سرقت مسلحانه ۱۲درصد، زورگیری و سرقت به عنف ۱۷درصد، و آدم ربایی و گروگان‌گیری ۱۹درصد کاهش داشته‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسکندر مومنی با اشاره به حضور 300 هزار نفر نیروی انسانی از پلیس‌هایی مانند راهور، آگاهی، پلیس امنیت، پلیس مبارزه با موادمخدر، مرزی، یگان ویژه و... 

در سراسر کشور گفت: این نیروها در قالب ۱۲ هزار گشت خودرویی، ۶ هزار گشت موتوری،۱۲ هزار گشت پیاده، ۲هزار و ۶۰۰ ایستگاه سیار و کانکس و ۲۴ فروند بالگرد  تمامی پارک‌ها، اماکن سیاحتی و زیارتی و... سراسر کشور را پوشش می‌دادند به گونه‌ای که اگر در نقطه‌ای تجمعی صورت می‌گرفت ، پلیس حتماً در محل حاضربود.

به گفته مومنی هماهنگی و انسجام در درون نیروی انتظامی و نیز تعامل با سازمان‌های امدادی همچون هلال احمر، اورژانس، راهداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و... باعث شد اقدامات موثری در طرح نوروزی انجام شود به گونه‌ای که هیچ خللی به این طرح وارد نشود.

وی همچنین از آماده باش هزار و ۴۰۰ مرکز فوریت پلیسی ۱۱۰ در سراسر کشور خبر داد و گفت: در ایام نوروز یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۲۸ تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ برقرار شد که از این تماس‌ها، ۴۳۰ هزار عملیات پلیسی به انجام رسید.

همچنین از این تعداد تماس تلفنی، ۵۳۹ هزار و ۹۰۰ تماس نیز، تماس جاده‌ای مبنی بر امدادرسانی جاده‌ای و اخذ اطلاعات از وضعیت راه‌های کشور بود.

مومنی میانگین زمان حضور پلیس بر سر صحنه را ۸ دقیقه اعلام کرد: به دلیل کاهش ترافیک در این ایام، حضور پلیس بر سر صحنه ۴ دقیقه کاهش داشته است.

سردار مومنی راه اندازی قرارگاه نوروزی را یکی از ویژگی‌های طرح نوروزی دانست و گفت: تمامی نمایندگان پلیس‌های تخصصی از روز ۲۷ اسفندماه سال ۸۶ تا پایان عصر ۱۶ فروردین در قرارگاه حضور داشتند و همه معضلات و نارسایی‌های طرح نوروزی، بلافاصله به این قرارگاه گزارش و برطرف می‌شد.

معاون عملیات ناجا از کاهش ۱۷ درصدی تصادفات رانندگی در ایام نوروز خبر داد و گفت: از ۲۷ اسفند تا ۱۶ ‌فروردین ماه جرایم عمده ۱۵ درصد کاهش داشته است که خود رقم قابل توجهی به شمار می‌آید.

کد خبر 48138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز