چند روزی است عکس هایی از فرسودگی اتوبوس های منطقه ۱۹ در فضای مجازی دست به دست می شود و اهالی از مسئولان می خواهند برای بازسازی یا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامی انجام دهند.

عليرضا مرآتي

همشهری آنلاین-زهرا بلندی: سراغ «علیرضا مرآتی» معاون حمل‌و نقل و ترافیک منطقه 19  رفتیم تا بدانیم چه فعالیت هایی برای نوسازی یا بازسازی اتوبوس های منطقه ۱۹ در حال انجام است. 

برخی از شهروندان به خصوص ساکنان منطقه ۱۹ از خدمات اتوبوسرانی گلایه دارند. به نظر شما اوضاع خدمت‌رسانی شرکت واحد در این منطقه چگونه است؟  
به‌طور کلی ۱۱خط اتوبوسرانی و ۱۷۶دستگاه اتوبوس در منطقه ۱۹ وجود دارد. اتوبوس‌های خط خانی‌آبادنوـ فیاض‌بخش کاملاً نوسازی شده و اتوبوس های ۶خط دیگر یعنی شکوفه‌ـ ایستگاه مترو علی‌آباد، شهرک‌ احمدیه‌ـ پایانه ۱۷‌شهریور، سهیل‌ـ میدان بهمن، خانی‌آبادنوـ میدان انقلاب، خانی‌آبادنوـ ایستگاه مترو علی‌آباد و پایانه شهید سروری‌ـ میدان انقلاب بازسازی شده‌اند و فقط اتوبوس های خطوط شهرک رسالت‌ـ ایستگاه مترو علی‌آباد، شهرک رسالت‌ـ میدان محمدیه، پایانه شهید سروری‌ـ پایانه شهید فیاض‌بخش و شهرک پلائین‌ـ ایستگاه مترو علی‌آباد نیازمند بازسازی و تعمیرند که براساس طرح «بازسازی اتوبوس‌ها» به‌زودی اجرایی می‌شود.  
طرح بازسازی اتوبوس‌ها چیست و چه اقداماتی در این طرح انجام می‌شود؟  
براساس این طرح اتوبوس‌ها معاینه‌فنی می‌شوند. کف، بدنه، رنگ و وضعیت صندلی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت نیاز بازسازی و تعمیر خواهند شد.  


به خطوط اتوبوسرانی منطقه قرار نیست خطی اضافه شود؟  
خیر، اما به درخواست اهالی قرار است خط اتوبوس شهرک رسالت به مقصد ایستگاه مترو علی‌آباد به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب انتقال پیدا کند. کارهای اولیه برای اجرای این طرح انجام شده است. درخواست به اداره کل ارسال شده و با تأیید کمیته به‌زودی اجرایی می‌شود. از این طریق دسترسی شهروندان به خط تندرو (ایستگاه مترو جوانمرد قصاب-پایانه لاله) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) راحت‌تر می شود.
این طرح در چه بازه‌ زمانی اجرا می‌شود؟  
طرح بازسازی اتوبوس‌ها دائمی است، اما برای اجرای آن باید شرایط لازم همچون محدودیت نیاز شهروندان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی فراهم باشد. با توجه به این موضوع اتوبوس‌هایی که مازاد باشند به نوبت برای اجرای طرح بازسازی انتخاب می‌شوند. به‌طورکلی براساس شرایط جوی، اجرای این طرح در فصل های بهار و تابستان بیشتر قابلیت اجرا دارد.  
به‌زودی قرار است تعدادی اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه شود. آیا تعداد اتوبوس‌های منطقه ۱۹ هم افزایش می‌یابد؟
ما در حال رایزنی برای تعویض اتوبوس‌های فرسوده در برخی خطوط هستیم و امیدواریم از تأثیرات این اقدام بی‌نصیب نمانیم.  

کد خبر 481134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha