دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

علی شاطرزاده: در شرایطی که هنوز دلایل استعفای ناگهانی ناظریان از مدیریت سازمان تیم‌های ملی اعلام نشده است و رئیس فدراسیون اسامی برخی از مربیان تیم ملی را اعلام کرده است،

سرمربی تیم قهرمان سوپرلیگ کاراته ایران با انتقاد از شرایط کاراته معتقد است: «در مسائل اخیر فدراسیون کاراته، برخی از ارکان با صداقت عمل نکرده و طبق روال گذشته با ایجاد تشنج می‌خواهند در مسند قدرت باقی بمانند.»

وی ادامه داد: «این افراد باید بدانند که روزی، دیگر این روش آنها کارساز نخواهد بود و باید پاسخگوی جامعه کاراته باشند.»

علی شاطرزاده درباره کادر فنی اعلام شده، به همشهری گفت: «در میان اسامی اعلام‌شده برخی از مربیان فنی و تعدادی افراد غیر فنی حضور دارند و من نمی‌دانم این هارمونی را چه کسی ایجاد کرده است. در تیم‌ملی بزرگسالان باید به سلطانی و حسن شاطرزاده تبریک بگویم که مربیگری تیم ملی را قبول کرده‌اند.»

قهرمان آسیا خاطرنشان کرد: «شخصاً به کار وحید خواجه‌حسینی، سرمربی این تیم که زمانی کاپیتان تیم ملی بوده، اعتقاد دارم.

او همیشه تنها به کاراته اندیشیده و اخلاق درست را در اردوها پیاده کرده است. امیدوارم که بتواند در مسابقات جهانی ژاپن بار دیگر موفقیت‌های گذشته را تکرار کند.»

وی افزود: «خواجه‌حسینی از بنده نیز دعوت به عمل آورد که به دلیل مشغله‌های کاری و اختلاف سلیقه با برخی ارکان فدراسیون نپذیرفتم.»

شاطرزاده تاکید کرد: «معمولاً مسابقات جوانان و امید آسیا از سطح رقابت‌های استانی پایین‌تر است. امیدوارم تیم ملی ایران در مالزی سطحی پایین‌تر از پیکارهای قهرمانی کشور نداشته باشد تا بار دیگر نتایج گذشته تکرار شود.»

وی درباره سرمربیگری سلیمانی در تیم ملی جوانان تصریح کرد: «جای سئوال است که آیا آقای سلیمانی، سرمربی اسبق تیم‌ملی بزرگسالان که به هیچکس برنامه نمی‌دهد، این سمت را با گرفتن برنامه از فدراسیون پذیرفته یا با دادن برنامه به آنها. توانایی بقیه دوستان نیز کاملاً مشخص است. به هر حال امیدوارم نوآوری برخی دوستان موجب نشود که کاراته ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شود.»

سرمربی قهرمان دو دوره لیگ با اشاره به تحول گرا بودن کمیته فنی کاراته گفت: «در مسابقات جهانی 1992 اسپانیا که یکی از اعضای این کمیته هدایت تیم‌ملی را برعهده داشت، بنده خود از ملی‌پوشان بودم در آن زمان سر به درخت و کیسه بوکس کوبیدن، خواب منقطع و ... اساس کار بود و سرمربی تیم‌ملی اعلام می‌کرد که می‌خواهیم در اردوهای تیم‌ملی «رنجر» بسازیم و ما با همین روش تمرینی، در آسیا به مقام چهارم رسیدیم که واقعاً یک شگفتی بزرگ بود.

در آن زمان یکی از ملی‌پوشان به خاطر اینکه سر خود را به شدت و از روی عصبانیت به کیسه بوکس کوبید، برگزیده شد.» وی تاکید کرد: «من معتقدم این افراد که امروز تصمیم‌گیرنده هستند اصلاً صلاحیت حضور در کمیته فنی را ندارند.

جالب است اگر اکنون از برخی اعضای این کمیته بخواهیم تا اسامی تیمی مثل اسپانیا را بگویند و به آنالیز آنها بپردازند، نمی‌توانند و متاسفانه حتی مطرح‌ترین کاراته‌کاران دنیا را نیز نمی‌شناسند و جالب اینکه آنها تصمیم‌گیرنده کاراته هستند».

ملی‌پوش اسبق کاراته عنوان داشت: «فکر می‌کنم رئیس فدراسیون به دلیل نداشتن شناخت کافی از شخصیت افراد اطراف خود، این تصمیم ها را گرفته است. آنها از انسانیت و اخلاق خوب کتیرایی سوء‌استفاده کرده‌اند تا در همین ابتدای کار این مسائل به وجود آید.»

انتخابی کاراته در اردیبهشت

برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌ملی کاراته مردان به پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه موکول شد.  قرار بود این رقابت‌ها 22 و 23 فروردین ماه در ارومیه برگزار شود که با تغییر مکان برگزاری به 5 و 6 اردیبهشت‌ماه موکول شد.

این رقابت ها از 18 سال به بالا و از اوزان 60- کیلوگرم تا 80 + کیلوگرم برگزار خواهد شد.

پیکارهای انتخابی جوانان و امید نیز روزهای 12 و 13 اردیبهشت برگزار که جوانان در رده سنی 16 و 17 سال و امیدها 18 تا 20 سال انجام می‌شود. 55 -  تا 57+ اوزان جوانان و 60- تا 80+ اوزان امیدها را تشکیل می‌دهند.

فدراسیون درصدد است تا سالن افراسیابی را برای برگزاری این مسابقات در اختیار بگیرد. 19  و 20 اردیبهشت‌ماه نیز به عنوان زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی(سراسری کاتای ایران) در کرمان در نظر گرفته شده است.

تیم‌ملی بزرگسالان آبان‌ماه امسال در مسابقات جهانی ژاپن و جوانان و امید شهریورماه در رقابت‌های آسیایی مالزی شرکت خواهند داشت.

کد خبر 48019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز