یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

گروه ورزشی: آرسنال با تساوی مقابل لیورپول دیگر بخت چندانی برای قهرمانی لیگ برتر انگلیس ندارد.

شاید این اولین بار بود که ونگر در کنار زمین چنین برافروخته به نظر می‌رسید. سرمربی آرسنال با فریاد از شاگردانش می‌خواست که حمله کنند و حتی در دقایق پایانی چند بار دنبال توپی که به خارج از زمین رفته بود دوید تا آن را هر چه سریع‌تر به بازیکنش برساند.

۳ امتیاز بازی مقابل لیورپول برای حفظ امیدهای قهرمانی آرسنال حیاتی بود و دومین تساوی یک بر یک دو تیم به فاصله 3 روز به معنی خداحافظی این تیم  با عنوان لیگ برتر محسوب می‌شد.

‌آرسنال هفته هفتم به صدر جدول رسید و تا هفته بیست و هشتم پیشتاز لیگ برتر بود (در این فاصله تنها 4 هفته به رده دوم رفت)، ولی به فاصله 5 هفته تا پایان مسابقات منچستریونایتد و چلسی را بالاتر از خود و دست نیافتنی می‌بیند و برای قهرمانی نیاز به مجموعه‌ای از نتایج باورنکردنی دارد.

پیش‌بینی می‌شد که این بازی حساسیت کمتری برای لیورپول داشته باشد و بنیتس هم اکثراً بازیکنان ذخیره‌اش را به زمین فرستاده بود، ولی در کمال تعجب این تیم میهمان بود که شروع بهتری داشت و توانست به لطف گل کراوچ با برتری به رختکن برود.

ولی آرسنال که تقریباً با بازیکنان اصلی بازی می‌کرد، در نیمه اول یکی از بدترین  بازی‌هایش را به نمایش گذاشت. میزبان در نیمه دوم شروع بهتری داشت و با ضربه سر بنتنر به تساوی رسید.

ونگر در دقایق باقیمانده آدبایور، کلیشی و هلب، آخرین نیروهایش را هم به زمین فرستاد ولی بازیکنان خسته‌اش نتوانستند راهی برای عبور از خط دفاعی حریف پیدا کنند و حتی این لیورپول بود که می‌توانست توسط ورونین به گل برسد.

۱۲ هفته پیش آرسنال به کسب ۴ جام امید داشت، ولی در ۱۰ بازی اخیر تنها ۲ بار پیروز شد تا حالا همه امیدش به لیگ قهرمانان باشد.

اکنون فشار زیادی روی مردان جوان ونگر وجود دارد. آنها با وجود فوتبال دیدنی‌شان ممکن است در پایان فصل دست خالی بمانند و این یک درام واقعی خواهد بود چراکه در فوتبال، امتیازی به وجه هنری تعلق نمی‌گیرد و رقیبان آرسنال پس از قهرمانی می‌توانند جمله مشهور منوتی پس از قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۷ را یادآوری کنند که با کنایه به برزیل گفت: «به برزیل بابت قهرمانی معنوی‌شان تبریک می‌گوییم. امیدوارم آنها هم به ما بابت قهرمانی فعلی‌مان تبریک بگویند.»

ونگر اما هنوز امیدهای قهرمانی تیمش را کاملاً از دست رفته نمی‌داند و شاید در آستانه بازی حساس مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان، می‌خواهد به مردانش روحیه بدهد: «نمی‌دانم که این پایان رقابت قهرمانی ما بود. این به نتایج سایر تیم‌ها بستگی دارد. قبل از بازی هم گفتم حداقل به ۵ پیروزی ویک تساوی نیاز داریم. در ذهن من هنوز رقابت تمام نشده، چون از نظر ریاضی این احتمال وجود دارد.»

بنیتس اما نظر دیگری دارد:‌«فکر می‌کنم کار آنها خیلی دشوار شده است. قبل از بازی هم به آرسن گفتم که شما دیگر اجازه ندارید امتیاز از دست بدهید. شاید حالا تنها امید  آنها برای قهرمانی در لیگ قهرمانان باشد و این یعنی که برای ما خطرناک‌تر خواهند بود.»

ونگر همچنین در مورد فریادها و حرکاتش در کنار زمین که به ندرت دیده شده بود، اضافه کرد: «من توپ‌ها را به سرعت به بازیکنان برمی‌گرداندم چون احساس می‌کردم که می‌توانیم پیروز شویم. ما ۲ یا ۳ سانتر از جناح چپ داشتیم، ولی بازیکنی برای ضربه زدن به توپ حمله نکرد. البته اگر من هم درون زمین بودم، این توپ‌ها گل نمی‌شد.»

ونگر در مورد بازی سه‌شنبه‌شب مقابل لیورپول که حالا مهمتر از همیشه به نظر می‌رسد، اضافه کرد:‌«تردیدی نیست که این بازی عظیمی است، ولی ما بازی خودمان را انجام می‌دهیم و برای پیروزی می‌جنگیم. به هر حال فصل ما فاجعه‌بار نبوده چون مردم در ابتدای فصل انتظار داشتند که ما دهم تا دوازدهم بشویم، بنابراین فراتر از انتظار  بوده‌ایم. ولی تا سه‌شنبه باید بتوانیم بر ناراحتی‌مان غلبه کنیم چرا که امروز فرصت پیروزی را داشتیم.»

چلسی به صدر نزدیک شد

۳ روز پس از شکست چلسی در زمین فنرباغچه در لیگ قهرمانان، این تیم در زمین منچسترسیتی با ترکیبی نسبتاً متفاوت به میدان رفت و موفق شد به پیروزی ۲ بر صفر دست یابد. در نیمه اول ریچارد دان، کاپیتان سیتی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و در نیمه دوم سالومون کالو کار را تمام کرد.

چلسی با این پیروزی و پیش از بازی منچستریونایتد مقابل میدلزبورو به ۲ امتیازی صدرنشین رسید تا همچنان امیدوار به قهرمانی باشد.

آورام گرانت که تیمش ۲۶ آوریل در استمفوردبریج میزبان منچستریونایتد خواهد بود، بر این باور است که قهرمان لیگ تا روز آخر مشخص نخواهد شد: «فکر می‌کنم اگر از الکس و بازیکنانش هم سئوال کنید، ما در ۳ ماه گذشته آنها را تحت فشار زیادی قرار داده‌ایم چراکه تقریباً همه بازی‌ها را برده‌ایم. فکر می‌کنم ۸۰ درصد بازی‌هایمان را برده‌ایم که آمار تیم‌های قهرمان است. آنها هم خیلی خوب عمل می‌کنند، ولی ما باید کار خودمان را انجام دهیم.»

گرانت که پس از شکست استانبول بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفته، در مورد عملکردش در چلسی می‌گوید: «وقتی به تیم آمدم، منچسترسیتی ۵ امتیاز بیشتر از ما داشت و آرسنال و لیورپول هم بالاتر از ما بودند. بنابراین تیم ما کار عظیمی انجام داده است.»

اریکسون، سرمربی منچسترسیتی هم با وجود  این شکست، هنوز به راهیابی تیمش به مسابقات اروپایی (جام یوفا یا اینترتوتو) امیدوار است: «اگر یک هفته قبل در بیرمنگام از من سئوال می‌کردید، می‌گفتم که خطر از دست رفتن فصل وجود دارد، چون خیلی ضعیف بودیم، ولی این بار نه. تیم جوان ما مقابل بازیکنان باتجربه چلسی به خوبی جنگید  و از هفته گذشته امیدوارترم.»

کد خبر 47903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز