سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تجمعاتی که پس از سقوط هواپیمای اوکراینی در کشور صورت گرفت، از بازداشت ۳۰ نفر در جریان این تجمعات خبر داد و از سپاه برای بیان صادقانه حقیقت تشکر کرد.

تجمع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی قوه قضائیه همچنین در مورد اطلاع قوه قضائیه از وقوع خطای انسانی در سفوط هواپیمای اوکراینی گفت: انچه به قوه قضائیه منعکس شده بود ساعاتی قبل از اعلام رسمی به مردم بود و در حد چندساعت قبل مطلع شده بودیم.

وی درخصوص حذف صفحات اینستاگرام مردم به علت انتشار تصاویر سردار سلیمانی گفت: در این زمینه توسط وزارت ارشاد اقداماتی شده و وزارت ارتباطات نیز باید اقدامات لازم را انجام دهد چراکه از پهنای باند ایران استفاده کردند و ما این اقدام را محکوم میکنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در هجدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران درخصوص بازداشت‌شدگان در تجمعات اخیر و این‌که اتباع خارجی هم میان آنها بوده‌اند یا خیر گفت: غیر از سفیر انگلستان، گزارشی از بازداشت سایر اتباع نداشته‌ایم.

وی افزود: ما به مفاد کنوانسیون‌های بین‌المللی متعهد هستیم اما اجازه نمیدهیم امنیت کشور مخدوش شود در حالی که شاهد اظهارنظرها و اقدامات صددرصدی مغایر با امنیت کشور بودیم.

اسماعیلی گفت: با کسانی که اعتراض مسالمت‌آمیز دارند برخورد نمی‌کنیم و با رأفت نگاه می‌کنیم ولی آنجا که اقدام علیه امنیت باشد، تعارفی نداریم.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در این حوادث حدود ۳۰ نفر بازداشت شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که تعدادی سلبریتی میان بازداشتی‌ها بوده‌اند، گفت: برای ما سلبریتی و غیرسلبریتی فرقی نمی‌کند و دستگیری توسط ضابطان در صورت مشاهده جرم انجام شده است.

تضعیف سپاه مضر به حال مردم و کشور است

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدام برخی افراد نسبت به تضعیف سپاه در روزهای اخیر بیان کرد: سپاه پاسداران پاسدار امنیت، پاسدار مرزها، ارزش‌ها و پاسدار کیان انقلاب و نیرویی است که اثبات کرده که فدایی مردم است.

اسماعیلی گفت: سپاه برای دفاع از این کشور و مردم در برابر گلوله ایستاده و شهدای زیادی تقدیم کرده است و هیچ هراسی هم ندارد که در برابر هر دشمنی که بخواهد به این کشور و مردم آسیب برساند، بایستد ولو قدرت جهانی آمریکا باشد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در این حادثه هم دیدیم، در وضعیتی که هیچ‌کس جرات نمی‌کرد متعرض دولت آمریکا و نیروهای مسلح آمریکا شود، سپاه با سرافرازی اقدام کرد که اقدامی دقیق و اثرگذار بود و در عرصه‌های مختلف فداکاری خود را برای مردم به اثبات رسانده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: به هیچ عنوان نه تضعیف سپاه و نه هیچ‌یک از نیروهای مسلح و نه تضعیف هیچ‌یک از ارکان حاکمیت را برنمی‌تابیم و این را مضر به حال کشور و مردم می‌دانیم.

وی ادامه داد: اگر اقدامات فداکارانه سپاه در دفاع از کشور نبود، بدخواهان معلوم نبود چه به روز این مردم و مملکت می‌آوردند. از این‌که شجاعانه و متواضعانه آمدند و آنچه اتفاق افتاده را توضیح دادند، تشکر می‌کنیم و فرایند قضایی ما در مسیر استیفای حقوق جان‌باختگان و کشف حقیقت با همه ابعاد آن است.

اسماعیلی گفت: بیشترین تیم کارشناسی را برای این پرونده گذاشتیم تا همه ابعاد بررسی شود و قضاوت خودمان را نیز اعلام خواهیم کرد. این مساله به هیچ عنوان نباید زمینه‌ساز نیروی مقتدر سپاه باشد.

کد خبر 478155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضایی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    9 1
    جونم فدای هرچی سپاهیه جواب اون نمک نشناسارو باید خود ملت بدن
  • Javad irani IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    0 0
    از خداوند منان برای به راه راست شدنشان از ته دل دعا میکنم که با بی فکری آب به آسیاب دشمن نریزن
  • نورا امامی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 0
    اسم و مشخصات سلبریتی ها باید کاملا علنی بشه