در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای و فرماندهان ارتش و ناجا در پیام‌هایی جداگانه، شهادت این سردار رشید اسلام را تسلیت گفتند.

سليماني سردار

به گزارش همشهری آنلاین، در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جبهه مقاومت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد. 

متن اطلاعیه بدین شرح است:

«بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد ، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام )و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز  فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و  تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، احاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی ، اطلاعات و برنامه های مربوط به آئین های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

  • فرمانده کل ارتش: شهادت سردار سلیمانی در حمله تروریستی آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند

در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده مجاهد و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست جنایتکاران آمریکایی، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت اجر و پاداش خداوند متعال برای مردان بزرگی است که با سالها مجاهدت مخلصانه در میدان های مبارزه با شیاطین، جان در طبق اخلاص گذاشته اند و دل به معبود داده اند.

شهید سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاهدی خستگی ناپذیربود که جز شهادت هیچ پاداشی برازنده او نبود.

اینجانب از سوی خود و همرزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت فرمانده ولایی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای( مد ظله العالی)، امت شهید پرور، غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت گفته و به جنایتکاران اعلام می داریم این حمله تروریستی و ددمنشانه آمریکای جنایتکار که نشانه ای بارز از خوی تروریستی دولت آمریکا است بدون پاسخ نخواهد ماند.

بدون تردید در پی این اقدام تروریستی جنایتکاران خبیث و به برکت این خون های پاک، جبهه مقاومت بیش از پیش تقویت خواهد شد.   

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی»

  • ناجا شهادت حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت

سردار حسین اشتری با صدور پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سرباز سرافراز ولایت به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)،فرمانده  معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، جبهه مقاومت اسلامی، سپاه پاسداران و بیت معظم ایشان، آحاد ارادتمندان این سرلشکر همیشه سرافراز اعلام کرد:

«بسم رب الشهدا والصدیقین

مرد میدان جهاد و مبارزه، مجاهد خستگی ناپذیر جبهه های جنگ با کفار و تروریست ها، سرباز دلاور ولایت و امت اسلامی،سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده قهرمان نیروی قدس سپاه پاسداران، پس از عمری نقش آفرینی پر افتخار در راه اعتلای اسلام ناب محمدی (ص)، دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

این مبارز عاشق و خستگی ناپذیر اسلام و انقلاب، عمری در راه اعتلای اسلام و انقلاب گذراند و خداوند منان اجر مجاهدت هایش را در شهد شیرین "شهادت" مقدر کرد.

خباثت و حماقت نیروهای تروریست و متجاوز آمریکایی، در ترور سردار سرلشکر پاسدار، این شهید قهرمان و همیشه زنده اسلام، بدون تردید بی پاسخ نخواهد ماند و قطعا این اقدام آمریکای جنایتکار و تروریست پرور، درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومند تر خواهد کرد؛ قطعا خواب را بر چشم دشمنان اسلام و مسلمین حرام خواهیم کرد.

آمریکا، رژیم غاصب و نوکرانشان مسئول شهادت این دو فرمانده بزرگ هستند و این جنایت بزرگ، به معنای اعلان جنگ نامحدود به مقاومت است و هیچ کسی نمی تواند نتایج آن را کنترل کند.

گفتنی است، بامداد امروز(جمعه) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد،سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی؛ فرمانده مجاهد و بی نظیر سپاه پاسداران و چند تن از همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی به شهادت رسیدند.»

کد خبر 474982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha