جمعه ۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو افسر اطلاعاتی دخیل در عملیات علیه شبکه تروریستی القاعده توسط افراد مسلح در بندر جنوبی کراچی پاکستان به ضرب گلوله کشته شدند.

خبرگزاری آلمان از اسلام‌آباد گزارش داد، روزنامه داون خبر داد، دو مهاجم سوار بر موتوسیکلت شب جمعه بر روی بازرس محمد ابراهیم و فضل رحمان، معاون بازرس از اداره اطلاعات غیرنظامی (IB) در بازاری شلوغ آتش گشودند. این افسرها سپس در بیمارستان جان باختند.

یکی از مقامات IB به این روزنامه گفت که این دو افسر در عملیات ضدتروریستی فعال بوده‌اند. آنها به تازگی هر یک پاداشی 500 هزار روپیه‌ای (8000 دلار آمریکا) به خاطر عملکردشان علیه القاعده گرفته بودند.

این اعتقاد وجود دارد که القاعده در کراچی که بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری پاکستان محسوب می‌شود، حضوری قوی داشته باشد. این شهر 15 میلیون جمعیت دارد.

حملات متعدد شبه‌نظامیان در این شهر از سال 2001 و زمانی بالا گرفت آمریکا و پاکستان سرکوبگری علیه القاعده را آغاز کردند. دانیل پرل، خبرنگار وال‌استریت ژورنال که در کراچی مستقر بود نیز در فوریه 2002 در این شهر ربوده و توسط القاعده گردن زده شد.

در مارس 2006 نیز یک عامل انتحاری خود را به دیوار کنسول‌گری آمریکا کوبید که موجب کشته شدن سه پاکستانی و دیوید فوی، دیپلمات آمریکایی شد.

در 18 اکتبر 2007 نیز دو عامل انتحاری خود را در حمله‌ای ناکام هنگام بازگشت بینظیر بوتو، نخست‌وزیر پیشین پاکستان از تبعید بازداشت کردند. بیش از 140 تن در جریان این حمله کشته و 400 تن نیز مجروح شدند. بوتو دو ماه بعد در جریان تیراندازی و حمله‌ای انتحاری کشته شد.

کد خبر 47228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز