یکشنبه ۲ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت ونزوئلا عذر خواهی آمریکا در مورد تحت بازداشت نگهداشتن وزیر امور خارجه این کشور را نپذیرفت.

به گزارش بی بی سی،نیکلاس مادورو وزیر خارجه ونزوئلا که به مدت 90 دقیقه در بازداشت ماموران امنیتی فرودگاه جان اف کندی نیویورک بود [سابقه موضوع] در اظهاراتی ضمن ناکافی دانستن عذر خواهی دولت آمریکا  گفته است: ما به مدت یک ساعت ونیم تحت بازداشت پلیس آمریکا بودیم ،در این مدت مورد ضرب وشتم قرار گرفتیم و تهدید شدیم ،ما دولت آمریکا را مسوول این وقایع می‌دانیم.

این اظهارات در حالی از سوی وزیر امور خارجه ونزوئلا ایراد می‌شوند که پیشتر دولت آمریکا خبر بد رفتاری با مادورو  را تکذیب و اعلام کرده بود: ماموران امنیتی فرودگاه نیویورک صرفا از وی درخواست کرده بودند دور دومی از بازرسی‌ها را بپذیرد.

اما مدتی بعد و پس از شکایت رسمی دولت‌ ونزوئلا به دولت آمریکا و سازمان ملل، مقامات واشنگتن با صدور اطلاعیه‌ای بد رفتاری با وزیر امور خارجه ونزوئلا را تایید کردند.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت: وزارت امورخارجه بابت این واقعه عذر خواهی می‌کند.
دولت آمریکا نیز  در بیانیه‌ای از "نیکلاس مادورو"  وزیر خارجه و دولت ونزوئلا عذر خواهی کرد.

اما بعید به نظر می‌رسد این عذر خواهی رسمی منجر به کاهش تنش در روابط میان دو کشور آمریکا و ونزوئلا شود ؛ زیرا اتهاماتی که دولت آمریکا به هنگام دستگیری مادورو متوجه وی کرده بود دارای بار شخصی‌نبود و ماهیت سیاسی داشت.

بنا بر آنچه هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا پس از دستگیری مادورو گفته است: مقامات آمریکایی مادورو را به شرکت در قیام سال 1992 متهم کرده بودند.
قیام فوریه در سال 1992 و به رهبری هوگو چاوز علیه رییس جمهور وقت ونزوئلا کارلوس اندرس پرس به وقوع پیوست

کد خبر 4717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز