همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در دیدار با عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو کشور برادرند که هیچ کس نمی‌تواند برادری انان را ازبین برده و از هم جدا کند.

به گزارش ایرنا از داکار، احمدی‌نژاد که در حاشیه یازدهمین اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی با عبدالله گل دیدار داشت، افزود: ما پیشرفت ترکیه را پیشرفت خودمان دانسته و ازآن خوشحال می‌شویم.

احمدی نژاد با اشاره به بحث تروریسم در منطقه گفت: همه کشورهای منطقه باید با همکاری یکدیگر ریشه تروریسم را بخشکانند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های بالای همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود: باید موانع سرمایه‌گذاری متقابل را رفع کرد تا سطح مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه از سطح کنونی بسیار فراتر رود.

رئیس جمهور در ادامه به تحولات سیاسی منطقه اشاره کرد و افزود: تحولات بزرگی در منطقه روی داده است که کشورهای منطقه با همکاری و کمک یکدیگر باید این تحولات را به نفع ملت‌ها مدیریت کنند.

عبدالله گل رییس جمهور ترکیه نیز در این دیدار، سفر آقای احمدی نژاد به بغداد را تاریخی خواند و در زمینه مبارزه با تروریزم گفت: جنگ ما علیه تروریزم ادامه دارد و البته مراقب هستیم تا دراین عملیات مردم عادی صدمه ای نبینند.

وی به همکاری خوب ایران و ترکیه در حوزه‌های اقتصادی اشاره کرد و ازسفر اخیر تجار ترکیه به ایران و اغاز مباحث همکاری اقتصادی دو کشور ابراز خورسندی کرد.

رئیسان جمهوری ایران و ترکیه دراین دیدار بر ضرورت ادامه یافتن گفتگوها جهت تقویت اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی و افزایش تاثیرگذاری آن بر تحولات جهان اسلام تاکید کردند.

قرار است دکتر احمدی نژاد پیش از ترک داکار پایتخت سنگال با خبرنگاران گفتگو کند.

کد خبر 46435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز