همشهری آنلاین: پایانه جدید پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و ترابری به بهره برداری رسید.

نخستین جابجایی مسافر در پایانه جدید از بامداد سه‌شنبه 21 اسفند آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر برای تجهیز و راه اندازی این پایانه جدید که در محل پایانه قدیم پروازهای خارجی (شماره 2) فرودگاه مهرآباد به بهره برداری رسیده بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

با بهره برداری از پایانه جدید پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد، همه پروازهای داخلی دو شرکت هواپیمایی هما و ایران ایرتور به میزان بیش از50 درصد مجموع پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد به این پایانه جدید منتقل شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح این پایانه گفت: امکانات رفاهی، پذیرایی، خدماتی و تفریحی مناسبی درپایانه جدید پروازهای داخلی فرودگاه مهراباد برای مسافران در نظر گرفته شده است.

سعید حسامی افزود: سالانه بیش از10میلیون مسافر با ناوگان هما وایران ایرتورجابجا می شوند که از این پس همه پروازهای تهران در این پایانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به سالگرد چهل و ششمین سالگرد تاسیس شرکت جمهوری اسلامی ایران گفت: تا کنون 200 میلیون مسافر با یک میلیون و300 هزارپرواز با ناوگان هما جابجا شده اند واکنون نیز 52 فروند هواپیما با 10 هزار و 500 صندلی در این ناوگان با بهترین وضعیت ایمنی فعال است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در این مراسم کاهش ترافیک خوردو و روان شدن گردش بارو مسافر در پایانه داخلی شماره 4 فرودگاه مهرآباد را از جمله مزایای راه اندازی پایانه جدید اعلام کرد و گفت: با انتقال همه پروازهای خارجی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ، پایانه پروازهای خارجی(2‌) مهرآباد بلا استفاده مانده بود که با تجهیز و راه اندازی این پایانه جدید ظرفیت پروازهای داخلی مهرآباد عملا"2برابرافزایش یافته است.

اصغر کتابچی افزود: با افتتاح این پایانه جدید، سرانه فضای مسافر در مهرآباد به 2.8 دهم متر مربع افزایش یافته است و با این اقدام مشکل توقفگاه خودرو در فرودگاه مهرآباد نیز برطرف شده است.

وی افزود: برای ارائه خدمات مناسب به مردم، سرویس هایی برای جابجایی مسافران میان دو پایانه داخلی فرودگاه مهرآباد راه اندازی شده است تا درمواقع ضروری مردم بتوانند به راحتی در این دو پایانه جابجا شوند.

کد خبر 46227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز