همشهری آنلاین: شش فیل وحشی که برای نجات جان یکدیگر در آبشاری در یکی از پارک‌های ملی تایلند تلاش می‌کردند، جان خود را از دست دادند.

سقوط فيل در آبشار در تايلند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این اتفاق روز شنبه در آبشار هیو ناروک در پارک ملی کائو یای در استان ناکن راچاسیمای تایلند و پس از آن رخ داد که یک بچه‌فیل در آبشار گرفتار آمد. همزمان هفت فیل دیگر برای نجات جان حیوان دست به کار شدند و پنج فیل در تلاش برای بیرون کشیدن بچه‌فیل جان خود را از دست دادند اما ماموران توانستند جان دو حیوان را نجات دهند.

پس از این اتفاق دردناک، مقام‌های رسمی استان ناک راچاسیما محوطه ورود به آبشار هیو ناروک را موقت بستند. گفته می‌شود سقوط فیل‌های وحشی در آبشار و مرگ این حیوان‌های غول‌پیکر رویدادی معمول و پرتکرار است. واراووت سیلپا-آرچا، وزیر منابع ملی و محیط زیست تایلند در این باره گفت: «ما بارها شاهد رویدادهای مشابه در منطقه بوده‌ایم.»

پارک ملی کائو یای در شمال شرقی تایلند با جنگل‌های انبوه و چمنزارهای گسترده دو هزار کیلومترمربع مساحت دارد و حدود ۳۰۰ فیل وحشی در آن زندگی می‌کنند. این پارک زیستگاه انواع گونه‌های جانوری از جمله خرس و گیبون (میمون دست‌دراز) و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر 457716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha