یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

مهدی معزی: شب، شب مادریدی‌ها بود. انگار قرار بود همه‌چیز دست به دست هم دهد تا مردان کاتالان از صدر جدول فاصله بگیرند.

آتلتیکو‌مادرید که در 6 بازی اخیرش، 4 باخت و  فقط یک برد را در کارنامه جمع کرده بود، در بازی مقابل بارسا، انگیزه‌ای متفاوت نشان داد.

انگار بیشتر از آن که به فکر خودشان باشند، دنبال بازی کردن برای همشهری بودند. بارسا که برای رسیدن به صدر جدول، باید به بازی‌های رئال‌مادرید هم نگاه داشته باشد، این هفته نه تنها به این تیم نزدیک نشد، حتی فاصله را هم بیشتر کرد. اختلافی که حالا به 5 امتیاز رسیده.  

همه‌چیز به نفع رایکارد و بارسا پیش می‌رفت. رکره‌تیوو که در زمین خودش، در دقیقه 16بازی با یک گل از رئال‌مادرید جلو افتاده بود، بیشتر از همه، تماشاگران بارسا را خوشحال کرده بود؛ اما گل دقیقه 29 رائول، کار را به تساوی کشاند تا تماشاگران بارسا، فقط چشم به بازی خودشان داشته باشند.

یک دقیقه بعد از گل رائول، نوبت رونالدینیو بود تا جدول را به هم بریزد. تساوی رئال و برد بارسا، می‌توانست جای این دو تیم را در پله اول و دوم عوض کند.

هردو 57 امتیازی می‌شدند تا بارسا به لطف تفاضل گل بیشتر به صدر جدول برسد. برای کاتالانی‌ها، این رویاها 8 دقیقه بیشتر دوام نداشت. آگوئرا جواب گل برگردان رونالدینیو را در دقیقه 38 داد تا آتلتیکو به بازی برگردد.

اتفاق ناخوشایندی که بیشتر از همه ‌کس، پویول مدافع بارسا در به ثمر رسیدنش نقش داشت. پس از جا ماندن میلیتو، شوت آگوئرا از پشت 18 قدم به پای پویول خورد تا ویکتور والدز، دروازه‌بان بارسا نتواند از گل شدن آن جلوگیری کند.

با این حال، داستان به همین‌جا ختم نشد و وضعیت بازهم برای بارسا بدتر شد. دقیقه 42 بازی بود که رودریگز، پاس در عمق هم تیمی‌اش را در6 قدم با یک بغل پا به گل تبدیل کرد تا رایکارد، تیم باخته را به رختکن ببرد.

نیمه مربیان هم هیچ اثری در روند بازی نداشت. هرچقدر بارسا بد بازی می‌کرد؛ آتلتیکو‌مادرید تیمی متفاوت بود. هیچ اثری از تیمی که 15 بازی بدون شکست را گذرانده بود، دیده نمی‌‌شد و برعکس، آتلتیکو‌مادرید می‌خواست 6 هفته نتیجه نگرفتن را در این بازی جبران کند.

دقیقه 61  دیگر همه‌چیز برای بارسا تمام شد. پویول از پشت سر مانع تک‌به‌تک شدن آگوئرا با دروازه‌بان شد تا جریمه کارت زرد و پنالتی  برای پویول و بارسا، مقدمات گل سوم آتلتیکو را فراهم کند.

دیگو فورلان.... پنالتی و گل! فورلان یازدهمین گلش را هم در این بازی به ثمر رساند تا به فابیانو، آقای گل لالیگا نزدیکتر شود. البته آگوئرا هم در این بازی گل دومش را در دقیقه 71 بازی زد تا او هم مثل فورلان 11 گله شود. اتفاقی که بیشتر از هر چیز باعث تحقیر مدافعان بارسا شد.

نبرد پویول با آگوئرا به نفع مهاجم آتلتیکو تمام شد تا بعد از این نوبت میلیتو باشد. ژاوی و اینیستا هم بازیکنان بعدی ای بودند که فقط تماشاچی آگوئرا بودند. شوت پشت محوطه جریمه او به گوشه دروازه والدز هم آخرین آیتم این گل بود. شاید اگر بارسا در این بازی، اینقدر به آگوئرا فرصت نمی‌داد، الان مجبور نبود نتیجه 4 بر یک را تحمل کند.

آن طرف هم رئال‌مادرید گل دوم را توسط روبینیو به ثمر رساند تا همه‌چیز، نقیض رویای کاتالانی‌ها از آب دربیاید. بارسا که برای کم کردن این حقارت 4 گله، همه کار می‌کرد، بالاخره یکی از گل‌ها را با شوت اتوئو جبران کرد تا فاصله گل‌ها را به دو تا برساند.

در میدانی دیگر، بازهم روبینیو در زمین رکره‌تیوو و در دقیقه 90 بازی گلزنی کرد تا همه‌چیز کاملا تثبیت شود. گلی که البته توسط بازیکنان رکره‌تیوو جواب داده شد؛ اما پیروزی 3 بر 2 برای رئال، پایان کار این دو تیم بود تا رئال با 59 امتیاز در صدر قرار گیرد.

تابلوی نتایج

  • رکره‌تیوو اوئلوا 2 رئال‌مادرید 3
  • آتلتیکو مادرید 4 بارسلونا 2
  • دپورتیوو لاکرونیا 2 سه‌ویا یک
  • اسپانیول 2 والنسیا صفر

جدول رده‌بندی

  1. رئال‌مادرید با 59 امتیاز
  2. بارسلونا با 54 امتیاز
  3. ویارئال با 46 امتیاز
  4. آتلتیکو‌مادرید با 44 امتیاز
  5. اسپانیول با 42 امتیاز

همشهری امارات

کد خبر 45620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز