منطقه ۶ به سبب موقعیت جغرافیایی و وجود مراکز درمانی، اداری، تجاری، آموزشی و مراکز خرید، روزانه بیش از یک میلیون نفر و شبانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مدیریت چنین منطقه‌ای سخت و دشوار است اما به گفته «محمدرضا دهداری‌پور» شهردار منطقه ۶ کار کردن در چنین منطقه‌ای لذتبخش است. او در گفت و گو با همشهری محله درباره دلایل ایجاد حس تعلق و برنامه‌هایی که برای افزایش این حس اجرا خواهد شد، می‌گوید.

به نظر شما دلیل حس تعلق مردم به این منطقه چیست؟
منطقه۶ از مناطق قدیمی تهران است و بافت فرهنگی خاصی دارد. همین اصالت، قدمت و بافت فرهنگی موجب شده ساکنان حس تعلق به آن داشته باشند و از زندگی در این منطقه لذت ببرند.
این حس تعلق چه کمکی به مدیریت شهری منطقه می‌کند؟
حس تعلق سبب افزایش میزان مشارکت شهروندان می‌شود و ما هم می‌توانیم از این فرصت برای جلب همکاری اهالی در رفع مشکلات شهری استفاده کنیم. همچنین شهروندان به موجب حس تعلقی که به محله دارند، در نگهداشت آن تلاش می‌کنند و این تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» است.
مدیریت شهری در ایجاد این حس تعلق چه نقشی داشته است؟
مردم به جایی حس تعلق دارند که در آن احساس آرامش کنند و از بودن در آن لذت ببرند. وقتی محله‌ها جای مناسبی برای زندگی کردن نباشد، مردم هم حس تعلق نخواهند نداشت. خدمات شهرداری در ایجاد این حس تعلق بی‌تأثیر نبوده و همین اعداد و ارقام نشان می‌دهد خدماتی که مدیران شهری منطقه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مسائل شهری ارائه داده‌اند، مطلوب بوده است.
برای حفظ و تداوم این حس تعلق برنامه‌ای دارید؟
خدمت‌رسانی به کسانی که حس تعلق به محله سکونتشان دارند، لذتبخش است و با دقت و وسواس بیشتری انجام می‌شود. به دست آوردن این رتبه یک سوی ماجراست و حفظ و ارتقا دادن آن سوی دیگر. اکنون این حس ایجاد شده و حفظ آن، مسئولیت بنده و همکارانم را در شهرداری سخت‌تر می‌کند. بی‌تردید برای حفظ حس تعلق ایجاد شده، برنامه داریم و در وهله اول قصد داریم شبکه حمل‌ونقل‌عمومی را بیش از گذشته توسعه دهیم به گونه‌ای که همه وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس شهروندان و کسانی که به منطقه مراجعه می‌کنند، باشد.

کد خبر 454838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha