سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقاشان سراسر کشور می توانند از طریق نگارخانه‌ها آثار خود را برای شرکت در نمایشگاه‌‌های هفت نگاه ارائه دهند.

لیلی گلستان در خصوص چگونگی حضور نقاشان در هفت نگاه گفت: ما آماده‌ایم از همه نقاشانی که با نگارخانه‌ها در ارتباط هستند استقبال کنیم. در واقع شرط اولیه ما اینست که نقاش از طریق نگارخانه‌های متعددی که در تهران و شهرستان‌ها فعالند اثرش را عرضه کرده و با آنها ارتباط مستمری داشته باشند.

وی تأکید کرد خوشبختانه خریداران، آگاهانه برای خرید آثار به نگارخانه‌ها به عنوان کارشناسانی که هم اثر هنری و هم بازار هنری را می‌شناسند اقبال نشان می‌دهند و نقاشان باید از این اقبال بهره برند.

احصایی در صدر
دو اثر  20 و 15 میلیون تومانی استاد سید محمد احصایی عصر دوشنبه ششم اسفند در نمایشگاه بزرگ سال هفت نگاه به فروش رفت.

اثر شش لت استاد به قیمت 20 میلیون تومان و اثر چهار لت وی 15 میلیون تومان خریداری شد که در هر دو کلمه متبرک «الله» نقش بسته بود.

نام استاد سید محمد احصایی یکی از چهره های ماندگار هنر ایران، در سال های اخیر همواره در نمایشگاهها و حراج های معتبر هنرهای تجسمی دنیا درخشیده و آثارش با اقبال جهانی مواجه شده است.

درج اثر استاد بر روی جلد کاتالوگ کریستی، فروش 200 هزار پوندی در ساتبی لندن و 120 هزار پوندی در کریستی از نمونه‌های آفرینی‌ست که مؤید این نکته است.

لیلی گلستان، سخنگوی هفت نگاه، درباره فروش این دو اثر گفت: آثار استاد سیدمحمد احصایی شایستگی این قیمت را دارد. سال گذشته آثار ایشان بسیار ارزان‌تر از قیمت‌های بین‌المللی شان نرخ گذاری شده بود و خوشحالم که امسال به قیمت واقعی خود رسید.

وی با تأکید براینکه کشورهای عربی اقبال خوبی به خوشنویسی ایران دارند این روزها آثاری را مورد توجه دانست که سنت‌های این هنر گرانقدر را به هنر مدرن، زبان امروز، رنگ و نقش پیوند دهد.

گلستان اعلام کرد: اکنون 175 تابلو با قیمت 300 میلیون تومان به فروش رفته است و ما امیدواریم ظرف روزهای آینده این آمار رشد بیشتری پیدا کند.

نمایشگاه هفت نگاه 9 اسفند به دلیل همزمانی با اربعین حسینی تعطیل است و نظر به استقبال جالب توجه مردم و خریداران آثار تجسمی، این نمایشگاه 10 و 11 اسفند تمدید شده است. ساعات برپایی این نمایشگاه از 10 صبح تا 19 عصر است.

کد خبر 45278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز