همشهری آنلاین: روزنامه اینترنتی تایمز اعلام کرد: نام 4000 مدیر شرکت‌های انگلیسی در فهرست بین‌المللی متهمان به کلاهبرداری، پول شویی، حمایت از تروریسم و فساد مالی قرار دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر این روزنامه افزود بررسی فهرست عمومی مدیران شرکت‌ها در دفتر ثبت اطلاعات شرکت‌های تجاری انگلیس موسوم به کامپانیزهاوس نشان داد که اغلب این مدیران کسانی هستند که در نقاط گوناگون جهان با نام مظنونان به اعمال تروریستی یا قاچاقچیان مواد مخدر شناخته می‌شوند و به طیف وسیعی از اتهامات از معامله‌های پنهانی تسلیحات تا کلاهبرداری منتسب هستند.

مرکز خدمات اطلاعات تجاری ورلد چک در بررسی‌های خود دریافت که در فهرست هفتصد و پنجاه هزار نفری "افراد بسیار خطرناک" این مرکز و فهرست شش میلیون و هشتصد هزار نفری اسامی مدیران و مشاغل انگلیس 3994 نام مشترک وجود دارد. البته در این تحقیقات، به این مسئله که چه کسانی در انگلیس اجازه ثبت شرکت‌های تجاری و تصدی مدیریت انها را دارند، اشاره‌ای نشده بود.

بر اساس سایت رسمی کامپانیز هاوس، ورشکستگی یا سلب صلاحیت توسط دادگاه‌ها تنها عواملی هستند که مانع از احراز مدیریت مشاغل در انگلیس می‌شوند.

تحقیقات انجام شده توسط ورلد چک نشان می‌داد که از بین مدیرانی که نام آنها در فهرست کامپانیزهاوس ثبت شده است، 154نفر به دست داشتن در جرایم مالی متهم هستند، 13 تن مظنون به فعالیت‌های تروریستی بوده و از سوی پلیس بین‌الملل (اینترپل) تحت تعقیب می‌باشند و 37 تن دیگر نیز به قاچاق مواد مخدر متهم شده‌اند.

ورلد چک همچنین تاکید می‌کند که از نام هزار تن از فعالان سیاسی انگلیس که به عنوان مدیران مشاغل در این کشور فعالیت می‌کنند، پرده برداشته است. این اسامی شامل افرادی می شود که با دولت، ارتش یا بدنه های اجتماعی فعال در چین، روسیه، نیجریه و صربستان در ارتباط هستند.

دیوید لِپن، مدیر ارشد اجرایی ورلد چک درباره مورد اخیر می‌گوید: فعالیت این افراد غیرقانونی نیست اما باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا ما در جریان این فعالیت ها قرار داریم و به راستی از این مشاغل برای دستیابی به چه اهدافی استفاده می شود؟

گفتنی است که ورلد چک، داده های اطلاعاتی خود را در اختیار دو هزار و پانصد موسسه مالی و آژانس های پیگیری قانونی در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

کد خبر 44925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز