همشهری‌آنلاین: کنفرانس بین‌المللی شهر الکترونیک در اولین روز خود با برگزاری نشست‌های تخصصی کار خود را پایان داد و مقالاتی در سه سالن به صورت موازی ارایه شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در اولین روز کنفرانس دکتر حمید شهریاری ـ دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی ـ به بحث درباره پدیده‌های ناشی از تکنولوژی و اخلاق رایانه‌ای پرداخت و ابعاد آسیب شناختی رایانه و اینترنت را در مقاله‌ی خود ارایه کرد.

همچنین دکتر عاملی در مقاله‌ خود به ابعاد مجازی، فیزیکی و طرح جامع شهر تهران اشاره‌ای داشت و بر روی دو فضایی شدن تاکید کرد.

دکتر منطقی چالش‌های گسترش فناوری‌های جدید را در حوزه مدیران و معلمان بررسی کرد و راهکار عملی برای مقابله با ترس پیش روی استفاده از تکنولوژی را ارایه داد.

در ادامه مهرزاد سرفرازی با همکاری غلامرضا معمارزاده به معرفی الگوی انتخابی مناسبی برای شهرداری الکترونیکی اشاره‌یی کرد و در مقایسه ایران با سایر کشورها به بررسی ویژگی‌های بومی و ادارای کشور پرداخت.

از دیگر نشست‌هایی که در روز اول کنفرانس بین‌المللی شهر الکترونیکی برگزار شد؛ بیژن لطیف - عضو پژوهشکده‌ی بین‌المللی اقتصاد- در مقاله‌ای با عنوان شهر الکترونیک در راستای تحقق سند چشم انداز 20 ساله بعد اقتصادی جایگاه کشور را مطرح کرد.

دکتر علی صنایعی - عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان - نیز آینده‌ی دولت الکترونیکی و ضرورت آن در کشور را مورد بررسی قرار داد.

همچنین دکتر رضا برخی ابعاد انطباق استفاده کنندگان با تکنولوژی را مورد بحث قرار داد.

شایان ذکر است دومین روز کنفرانس بین‌المللی شهر الکترونیکی است که در نشست‌های خود به بررسی ویژگی‌های شهر الکترونیکی، چالش‌ها و ضرورت‌های ایجاد آن می‌پردازد.

کد خبر 44889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز