چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
۰ نفر

ضامن بدخشان از  ساکنان محله تهرانسر می‌گوید: «از سال ۱۳۵۳ تاکنون ساکن منطقه ۲۱ هستم.

منطقه 21

در تمام این سال‌ها شهرداری و شورایاری محله‌ها زحمات فراوانی کشیده و کارهای زیاد و بزرگی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند که برخی‌شان به سرانجام رسیده و برخی دیگر هم همچنان در مرحله پیگیری یا اجرا و تکمیل شدن است. مشکلات و کمبودهای اساسی منطقه ۲۱ کم نیست و به یکی، ۲ مورد محدود نمی‌شود. از آلودگی صوتی پروازهای فرودگاه مهرآباد و نداشتن بیمارستان و کمبود مراکز درمانی گرفته تا مشکلات ترافیکی و زیست‌محیطی که میزان و شدت آنها در هر محله متفاوت و متغیر است. اما یکی از موضوعات مهمی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تفاوت نگاه بین مناطق همجوار ۲۱ و ۲۲ است.»
او می‌افزاید: «تاریخچه منطقه ۲۱ و محله‌هایی مثل تهرانسر به دهه ۴۰ برمی‌گردد و از منطقه ۲۲ قدمت بیشتری دارد. از طرف دیگر منطقه ۲۱ دروازه ورودی و ویترین غربی تهران است و مسافران و خودروهایی که از استان‌های شرقی وارد حریم شهر تهران می‌شوند، منطقه ۲۱ نخستین جایی است که با آن روبه‌رو می‌شوند. این هم یکی دیگر از ویژگی‌ها و محاسن منطقه ما نسبت به منطقه همسایه همجوارش یعنی منطقه ۲۲ است. موضوع بعدی دسترسی آسان‌تر منطقه ۲۱ نسبت به منطقه ۲۲ است، یعنی شهروندان سایر مناطق برای‌ تردد به هرکدام از محله‌های ۲۱ چه با وسیله نقلیه شخصی و چه با وسایل نقلیه عمومی دسترسی سریع‌تر و راحت‌تری نسبت به منطقه ۲۲ دارند. اکنون بیایید وضعیت امکانات و میزان رشد و توسعه مناطق ۲۱ و ۲۲ را در یکی دو دهه اخیر با هم مقایسه کنید.

ببینید چه ساخت‌وسازهایی در آن سوی بزرگراه تهران‌ـ کرج انجام شده و آنها چه امکاناتی دارند و چه طرح‌های بزرگی در دست اجرا است و منطقه ۲۱ چه شرایطی دارد!؟ وضعیت منطقه ۲۱ در مقایسه با منطقه مجاور نشان می‌دهد که سیاست‌های کلان مدیریت شهری از سال‌های گذشته به نوعی تبعیض‌آمیز بوده است که این موضوع باید توسط شورایاران پیگیری و مطالبه شود.»

کد خبر 448235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha