یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاپیتان مارول (Captain Marvel) یک فیلم ابرقهرمانی بر پایهٔ شخصیت کاپیتان مارول از مارول کامیکس است. این فیلم به تهیه‌کنندگی مارول استودیوز ساخته و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شد.

كاپيتان مارول

 این فیلم بیست و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. آنا بودن و رایان فلک کارگردانی این اثر را بر عهده دارند و فیلم‌نامهٔ آن را جنوا رابرتسون-دوورت نگاشته‌است. بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، جود لا و جما چان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلمی بر پایهٔ شخصیت کارول دنورز از مه۲۰۱۳ در استودیوی مارول در حال آماده‌سازی بوده‌است. اولین بار تاریخ انتشار این فیلم در اکتبر ۲۰۱۴ اعلام شد و نیکول پرلمن و مگ لفاوه برای نوشتن فیلم‌نامهٔ آن استخدام شدند. در کامیک-کان بین‌المللی سن دیگو ۲۰۱۶ اعلام شد که بری لارسون در نقش اصلی این فیلم ظاهر خواهد شد. بودن و فلک در آوریل ۲۰۱۷ به عنوان کارگردانان فیلم انتخاب شدند و رابرتسون-دووت نیز جانشین نویسندگان قبلی شد.

این فیلم در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ در ایالات متحده به صورت آی‌مکس و سه‌بعدی اکران شد. کاپیتان مارول با واکنش‌های عمدتاً مثبتی همراه بود و در زمینه اجرای لارسون و جلوه‌های ویژه تحسین شد. منتقدان، فیلم را «سرگرم‌کننده و لذت‌بخش» توصیف کردند. فیلم ۱٫۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن ۱۵۲ میلیون دلار بوده‌است. کاپیتان مارول دومین پرفروش‌ فیلم سال ۲۰۱۹، دهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و ۲۲امین فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینما است.

  • بازیگران:

بری لارسون در نقش کارول دنورز / کاپیتان مارول: یک خلبان نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا که در یک حادثه، دی‌ان‌ایِ او با فضایی‌ها ترکیب می‌شود و قدرت‌هایی مانند نیروی ماورای انسانی، تولید انرژی و پرواز نصیب او می‌شود. لارسون دنورز را به عنوان یک «معتقد به راستی و عدالت» و «پلی میان زمین و فضا» توصیف کرده‌است. به گفته او، او در حال تلاش برای برطرف کردن معایب خود و گسترش خوبی‌های دنیا است. کوین فایگی رئیس مارول استودیوز اعلام کرد که دلیل انتخاب لارسون، توانایی او در ایجاد تعادل میان قدرت‌های ابرانسانی این شخصیت و جنبه‌های انسانی او بود.

ساموئل ال. جکسون در نقش نیک فیوری: مأمور شیلد. فیوری در این فیلم بدون چشم‌بندش ظاهر می‌شود، چرا که وقایع فیلم در دهه ۱۹۹۰ میلادی واقع شده و او هنوز چشمش را از دست نداده‌است.

بن مندلسون در نقش «تالوس»/ جایمن هانسو در نقش «کوراث»/ لی پیس در نقش «رونان»/ مکینا گریس در نقش کودکی کارول/ کلارک گرگ در نقش «فیل کولسن»/ جما چان در نقش «مینروا»/ جود لا در نقش «یانراگ»

  • شناسنامه فیلم:

کارگردان: آنا بودن و رایان فلک/ تهیه‌کننده : کوین فایگی/  فیلم‌نامه‌نویس : جنوا رابرتسون-دووت/  داستان : نیکول پرلمن/ مگ لفاوه/ بر پایه  : کارول دنورز اثر روی توماس
شرکت تولید: مارول استودیوز
توزیع‌کننده:  استودیو سینمایی والت دیزنی
تاریخ (های) انتشار ۸ مارس ۲۰۱۹ (ایالات متحده)
مدت ۱۲۴ دقیقه
بودجه    ۱۵۲ میلیون دلار
گیشه    ۱٫۱۲۸ میلیارد دلار

کد خبر 445954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha