هیأت اوکراین در اعتراض به حضور نمایندگان روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، از جلسه بیرون رفت.

مجمع پارلماني شوراي اروپا

به گزارش گاردین، روسیه ۵سال پیش در پی ضمیمه‌کردن بخش‌هایی از خاک اوکراین، از حضور در مجمع منع شد اما سه‌شنبه با رأی‌گیری مجدد، حق رأی و حضور در آن را پیدا کرد. در رأی‌گیری در این باره، ۱۱۸نفر در مقابل ۶۲نفر، به نفع روسیه رأی دادند.

روسیه پیش از این تهدید کرده بود از شورای اروپا، که بر دادگاه حقوق بشر اروپا نظارت می‌کند، خارج خواهد شد مگر اینکه دوباره حق رأی داشته باشد.

مدافعان حقوق بشر هشدار داده بودند درصورتی که روسیه از این شورا خارج شود، شهروندان این کشور حق دادخواهی در دادگاه حقوق بشر اروپا را از دست خواهند داد. اوکراین به‌شدت با این تصمیم مخالفت کرده و گفته است اجازه بازگشت روسیه به این شورا، نشانه ضعف اروپا برای مقابله با روسیه است.

اولنا سوتنیک، نماینده اوکراین در جلسه سه‌شنبه ضمن انتقاد شدید از این تصمیم، گفت: «مردم ما خون می‌دهند برای اینکه از شما محافظت کنند. ما جلوی تهاجم را در مرز گرفتیم. مردم ما برای ارزش‌های اروپایی می‌جنگند. »

بعد از آنکه رأی‌گیری به نفع روسیه تمام شد، هیأت روسی در جلسه دور افتخار زد و آن را یک پیروزی بزرگ خواند. دولت اوکراین این تصمیم را ناامیدکننده خوانده است.

کد خبر 445530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha