مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

 حمید نصرتی ‌قانعی-  همدان - خبرنگار: مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهری همدان گفت: صد درصد جمعیت شهری همدان و ۹۵ درصد مناطق توانمندسازی همدان از پوشش خدمات فاضلاب شرکت بهره‌منده شدند.

پوشش صد درصدی شبکه فاضلا ب در شهرهای همدان

 سیدهادی حسینی‌بیدار در نشست خبری بیان کرد: متوسط بهره‌مندی مردم از شبکه فاضلاب در کشور ۵۰ درصد و استان همدان ۷۴ درصد است یعنی استان همدان ۲۵ درصد بالاتر از کشور قرار دارد. وی ادامه داد: دولت سرانه مصرف آب هر خانوار را در ماه از ۱۸ مترمکعب به ۱۵ مترمکعب کاهش داد تا به سرانه مصرف استاندارد خانوار در جهان نزدیک شود.  مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهری همدان در پاسخ به این سوال همشهری که آیا کاهش ۳ مترمکعب سرانه مصرف موجب اعتراض مردم نخواهد شد و آنان را در دسته مشترکان پرمصرف قرار نخواهد داد، گفت: مردم همدان برای بهینه شدن مصرف همیشه تعامل مناسب با شرکت آبفا داشتند.

در این موضوع هم برای بهینه شدن و هماهنگ شدن خود با سرانه تعیین‌شده تلاش خواهند کرد پس نگرانی در این حوزه وجود ندارد.  حسینی‌بیدار افزود: ۱۲ سال قبل در همدان ۱۸۵۰ لیتر آب بر ثانیه تولید می‌شد اکنون ۱۶۵۰ لیتر بر ثانیه تولید داریم در حالی‌ که جمعیت افزایش دارد و سالی ۱۰ هزار انشعاب جدید هم مشترک داریم اما مقدار تولید آب با همکاری مردم و نصب سامانه‌های جدید کاهنده در مراکز عمومی و خصوصی کمتر شده است. پس مردم هم دغدغه مصرف بهینه آب را دارند و به شرکت آبفای استان کمک کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان درباره مقدار محاسبه هدررفت و فرسودگی شبکه آب استان توضیح داد: شبکه آب هم مانند هر وسیله دیگری عمر مفید دارد که در بازه زمانی مشخص باید اصلاح و یا جایگزین شود. در استان همدان ۲ نوع هدررفت ظاهری و واقعی وجود دارد که درصد آن هم به ترتیب ۲/۹ و ۶/۱۳ است.  وی درباره آسیب‌دیدگی زیرساخت‌های شرکت آبفا به هنگام سیل امسال اظهار کرد: فروردین امسال در مدت ۲۴ ساعت در حدود ۱۴۰۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم در حالی که مقدار بارش ۶ ماه از سال در استان ۱۷۸ میلی‌متر بوده است پس شدت بارش‌ها زیاد و در بازه ‌زمانی کوتاهی بود که امکان آسیب را هم افزایش می‌داد. خوشبختانه درحوزه شبکه فاضلاب هیچ خسارتی نداشتیم چون مدیریت بارش را اجرا کرده بودیم.

حسینی‌بیدار درباره ابلاغ فرایند ادغام شرکت‌های آبفا و آبفار و زمان اجرای آن در استان گفت: موضوع ادغام مطرح نیست، وزارت نیرو سعی در یکپارچه‌سازی خدمات این ۲ شرکت دارد تا بهینه‌سازی مصرف آب در کشور و استان همدان بیش از گذشته افزایش یابد. با تدوین و تنظیم ساختار جدید این یکپارچه‌سازی اجرا خواهد شود.

کد خبر 445482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha