شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

محمد هاشمی*: آیت‌الله توسلی رحلتی شهادت گونه داشت.

براساس آیین نامه مجمع تشخیص، هرکدام از اعضا می توانند درصورت تمایل، قبل از رسمی شدن جلسه مجمع که با تلاوت قرآن صورت می گیرد در مورد مسائل روز سخن بگویند و صحبتی داشته باشند.

بسم‌الله آقای هاشمی رئیس مجمع که شروع شد و قبل از شروع قرآن، آقای توسلی گفتند که می‌خواهند صحبت کنند که آقای هاشمی اجازه داد.

آیت‌الله توسلی در مورد قضیه اخیر اسائه ادب و توهین به بیت حضرت امام (ره) و حاج سید حسن آقای خمینی انجام شده بود مقداری صحبت کردند و گفتند احتمال می‌دهند که توهین به سید حسن آقا به خاطر یکی دو موضع گیری بوده که داشته‌اند و چونی ایشان مسئول مرکز تدوین و نشر آثار امام خمینی هستند اگر ایشان نتوانند مواضع امام را بگویند پس چه کسی می‌تواند.

مرحوم توسلی به نامه‌ای از امام که 23آبان 61 نوشته بودند و در کتاب وعده دیدار نیز چاپ شده است اشاره کرد و فرازهایی را که یادداشت نموده بود را قرائت کرد.

در این بخش‌ها امام خمینی(ره) پیش بینی کرده بودند بعد از ایشان عده‌ای از مقدس نماها، متحجرین و واپسگراها در قالب و عنوان دفاع از امام، علیه فرزندان، دوستا و یاران شان مطالبی را می‌گویند و توهین و تحقیر می‌کنند و وارد صحنه می‌شوند.

آقای توسلی فرازهای از این نامه مفصل را شروع به خواندن کرد و وقتی نامه را می‌خواند بغضش می‌گرفت و اشک می‌ریخت.

در حال خواندن فرازهایی از آن نامه بود که خاطره را به‌عنوان «مصداق» مطرح کرد که براساس آن یک زن و دو مرد، که ادعای ارتباط با امام زمان را داشتند و می‌گفتند که مطالب مهمی دارند و می‌خواهند خدمت امام برسند.

امام خمینی فرمودند به آنها بگویید سه سؤال از امام زمان دارم، از امام زمان سؤال کنند و جوابش را به من بگویند؛ یکی از این سؤال‌ها فلسفی بود که تعبیرش در ذهنم نیست و سؤال دوم این بود که خمینی به چه چیزی علاقه دارد و اینکه یک شی از خمینی گم شده آن چیست؟

آن افراد بعد از چندروزی پاسخ‌ها را دادند و امام بعد از آن فرمودند که اینها شیاد هستند و پاسخ هایشان درست نبود.

آیت‌الله توسلی با بیان اینکه شیادی در جامعه زیاد است و همه ادعای دیدار با امام زمان را دارند خاطره دیگری از امام در مورد انقلاب را مطرح کرد که اگر سختی انقلاب فقط گلوله و سرنیزه رژیم شاه بود تحمل آن راحت بود ولی تحمل زخم زبان‌ها و توهین‌ها از سوی متحجرین سخت تراز گلوله‌های شاه بود و اینها بسیار جگر سوز بود.

آیت‌الله توسلی در این قسمت از صحبتهایشان می‌خواستند از امام مطلب دیگری را بگویند که آن مطلب با جمله « مقدس نماها، متحجرین و واپس گرا » شروع شد ولی به کلمه «واپسگرا» که رسید از صندلی افتادند و نفس‌های تند زدند.

بلافاصله دکتر ولایتی که در جلسه حاضر بود، به طرف ایشان رفت و به ماساژ قلب ایشان اقدام کرد؛ پس از دقایقی آمبولانس آمد و ایشان را به بیمارستان شهید شوریده که نزدیک مجمع تشخیص است منتقل کرد، اما ساعتی بعد کسانی که همراه ایشان به بیمارستان رفته بودند خبر دادند که ایشان به لقاءلله پیوسته‌اند.

*عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

کد خبر 44472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز