دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

مریم سرخوش - خبرنگار: هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در حالی در ارومیه پس از ۳ روز برگزاری به کار خود پایان داد که تیم‌ملی کشورمان روزهای شیرینی را با سه برد مقتدرانه سپری کرد.

روزهای شیرین برد در ارومیه

اقتداری که در میان تماشاگران پرشور ارومیه رقم خورد. تماشاگران در پایتخت والیبال آسیا ستاره درخشان این مسابقات بودند و نقش خود را به خوبی و با افتخار ایفا کردند. به گزارش همشهری، با واگذاری میزبانی لیگ والیبال ملت‌های جهان به ارومیه در زمستان سال گذشته شاید برخی نسبت به برگزاری شایسته این رویداد در ارومیه نگاه همراه با تردید داشتند، اما ارومیه به خوبی از پس این میزبانی برآمد و علاوه بر نحوه اداره مسابقات، تماشاگران آن نمره قبولی دریافت کردند.

  • همه به میزبانی شایسته ارومیه صحه گذاشتند

آنچه در این مسابقات بیش از هر چیزی اهمیت داشت، رفتار حرفه‌ای مردم ارومیه بود زیرا مردم ارومیه حتی یک‌بار اجازه توهین به هیچ تیمی را در سالن مسابقه ندادند و تمامی تیم‌ها را با روی خوش و مهربانی بدرقه کردند. این امر تا جایی پیش رفت که «ویتال هاینن»، سرمربی تیم‌ملی والیبال لهستان، در نشست خبری پس از شکست ۲ بر ۳ مقابل ایران در پاسخ به سوالی درباره شرایط میزبانی مسابقات در این هفته عنوان کرد: مردم این شهر عالی هستند و جو سالن هم فوق‌العاده بود. بازی زیبایی در مقابل ایران داشتیم و با تمام توان بازی کردیم؛ باید به این هواداران که یکی از عوامل باخت ما بودند، افتخار کنید؛ از همه این تماشاگران تشکر می‌کنم که به سالن آمدند و تیم خود را تشویق کردند.

وی انتقاداتی را درباره حمل و نقل بازیکنان تیمش به محل اقامتشان عنوان کرد. هایتن از دیر رسیدن اتوبوس حامل بازیکنان لهستان به هتل در ازدحام جمعیت انتقاد کرد و گفت:« دیشب ۲ ساعت طول کشید تا از سالن به هتل برسیم، مردم به اتوبوس ما مشت می‌کوبیدند و ما ترسیده بودیم. من مانده‌ام که اگر بازی را می‌بردیم، سالم‌ می‌ماندیم؟ من وقتی این شرایط را می‌بینم شک دارم که دوباره بخواهم به این شهر سفر کنم! » «ایگور کولاکوویچ»، سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران، هم در این باره گفت: تماشاگران برنده اصلی این مسابقات بودند و از حضور فعال آن‌ها در سالن قدردانی می‌کنم. «سعید معروف»، کاپیتان تیم‌ملی والیبال کشورمان، هم اظهار کرد: در مسابقاتی که در این شهر برگزار شد، تأثیر حضور تماشاگران را دیدیم. حمایت مردم هم روی کیفیت تیم حریف تأثیر گذاشت و هم انگیزه ما را بالا برد.

از همه تماشاگرانی که تا پایان بازی ما را تشویق کردند، تشکر می‌کنم.  «توماس ساملوو»، سرمربی تیم‌ملی والیبال روسیه، هم بیان کرد: سالن ارومیه جو فوق‌العاده‌ای داشت و مانند آن را در کشورهای دیگر زیاد ندیده‌ام. در جو عالی‌ای که تماشاگران ایرانی در سالن به وجود می‌آورند، بدون شک بازی سخت است؛ فضای این سالن بسیار زیباست و در کمتر کشوری می‌توانیم مشابه آن را پیدا کنیم.

  • ساخت سالن والیبال به جای ورزشگاه فوتبال در ارومیه

معاون وزیر ورزش و جوانان هم که برای تماشای دیدارهای تیم‌ملی به ارومیه سفر کرده بود، در پایان این دیدارها درباره میزبانی ارومیه از مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان عنوان کرد: ‌میزبانی بسیار عالی بود و مردم شریف ارومیه نشان دادند واقعاً این شهر «پایتخت والیبال آسیا» است. در ۳ دیدار ایران حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر هم در خیابان‌ها و پارک‌ها بازی ایران را تماشا کردند.

«محمدرضا داورزنی» با اشاره به این‌که ارومیه ظرفیت آن را دارد که سالن والیبالی به‌اندازه یک زمین فوتبال را پر کند، اظهار کرد: به استاندار آذربایجان غربی پیشنهاد دادم اگر مثل لهستان و ایتالیا مسابقه را در استادیوم فوتبال برگزار کنیم خیلی عالی می‌شود؛ شهر ورشو هم مانند ارومیه است و والیبال رشته اصلی آن‌ها محسوب می‌شود.  وی ادامه داد: میلیون‌ها نفر مسابقات ارومیه را تماشا کردند و به ظرفیت بالای ارومیه پی بردند؛ شرایط نشان داد سالن غدیر واقعاً برای مردم ارومیه کوچک است و در آینده باید شرایطی فراهم کرد تا تماشاگران راحت‌تر به سالن مسابقه بیایند. این مسئول تاکید کرد: یکی از بهترین سال‌های والیبال ایران را تجربه می‌کنیم و تمام کشورهای دنیا می‌بینند ما چقدر تحت فشار و تحریم هستیم. قدرت جوانان ما به مسئولان قدرت چانه‌زنی می‌دهد.

ملی‌پوشان با انگیزه بالا نمایش خوبی داشتند و لبخند شادی را به لب مردم شریف ایران نشاندند.  وی درباره اظهارات «ویتال هاینن»، سرمربی لهستان، درباره این‌که در ایران امنیت بازیکنان تامین نمی‌شود و دیگر به این کشور نمی‌آید، گفت: زمانی که هینن سرمربی آلمان بود همین شرایط را داشت. زمانی که تیم ما به المپیک رسید اعلام کرد چرا ایران به المپیک رفت و آلمان چنین شرایطی نداشت؛ او همیشه در موقع شکست حاشیه‌سازی می‌کند. این بحث‌ها و شکایت‌ها جوسازی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود:«میخال کوبیاک»، کاپیتان تیم‌ملی لهستان، هم پیش از این بی‌تربیتی و گستاخی کرده بود که فدراسیون لهستان و فدراسیون جهانی او را تنبیه کرد؛ مهمان‌نوازی مردم خوب ارومیه و هجوم مردم برای تماشای بازی موجب شده بود بترسند و به ایران نیایند؛ حتی در این شرایط بازیکنان ایران هم آسیب دیدند. لهستانی‌ها از استقبال زیاد مردم ترسیده بودند.  داورزنی درباره این‌که ارومیه به عنوان پایتخت والیبال آسیا و جهان معرفی می‌شود، گفت: زمانی که میزبان قهرمانی آسیا بودیم به دنبال گرفتن این عنوان بودیم و امروز این لقب ثابت شد. بدون شک امکانات بهتری را باید برای مردم آماده کنیم تا کمتر اذیت شوند. به استاندار هم گفتم که اگر به جای استادیوم فوتبال، یک سالن والیبال بسازیم بهتر است.

  • مهمانی تمام شد، امکانات را فراهم کنید

لیگ والیبال ملت‌های جهان با میزبانی باشکوه مردم و مسئولان ارومیه به کار خود در این شهر پایان داد و حالا ملی‌پوشان والیبال کشورمان مهیای رقابت‌های هفته چهارم به میزبانی اردبیل می‌شوند. ارومیه آن‌طور که شایسته عنوانش «پایتخت والیبال آسیا» بود میزبانی این مسابقات را انجام داد. حالا میزبانی و مهمانی مسابقات جهانی والیبال در ارومیه به پایان رسیده و نوبت مسئولان کشوری به‌ویژه در رشته‌های سالنی است که با دیدی مثبت به شهر ارومیه بنگرند و به فراهم کردن امکانات برای برگزاری مسابقات مختلف در این شهر باشند. زیرا ارومیه برای سومین بار متوالی امتحان خود را پس داد و می‌توان تماشاگران آن را به عنوان قهرمان اصلی مسابقات ذکر کرد. تیم‌ملی والیبال در ارومیه به پشتوانه تماشاگر پرشور این شهر ۳ برد پیاپی کسب کرد که این پیروزی‌ها موجب تثبیت صدرنشینی سروقامتان ایران در لیگ ملت‌ها شد.  

  • اعتماد فدراسیون جهانی به ارومیه

یکی از اتفاقات جالب برگزاری رقابت‌های والیبال لیگ ملت‌های جهان به میزبانی ارومیه حضور پرشور و رسمی بانوان در سالن مسابقات بود. بانوانی که بر اساس مقررات بین‌المللی با خرید بلیت‌های الکترونیکی و برخورداری از جایگاه ویژه از نزدیک تماشاگر دیدارهای تیم‌ملی کشورمان در سالن غدیر ارومیه بودند و با وجود برخی دغدغه‌ها، شور و شعور ایرانی را به جهانیان نشان دادند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طول برگزاری مسابقات، بانوان حاضر در سالن ۶ هزار نفری غدیر در کمال آرامش تیم‌ملی خود را تشویق کردند و حضور بانوان در ورزشگاه از برخی حاشیه‌های تماشاگران کاست.  «روح‌الله حضرت‌پور» با اشاره به این‌که برخی رسانه‌ها در تلاش برای به حاشیه بردن حضور بانوان در این دوره از مسابقات بودند، اظهار کرد: باید از هر حرکت مثبتی در جامعه حمایت کرد.  

وی با بیان این‌که مردم ارومیه با والیبال زندگی می‌کنند، گفت: شک نکنید که میزبانی شایسته ارومیه از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال بهانه‌ای خواهد بود تا فدراسیون جهانی والیبال در مسابقات بین‌المللی آتی به ایران اعتماد کند. نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده در فروش بلیت این دوره از بازی‌ها، گفت: هواداران ارومیه‌ای رشته ورزشی والیبال در این شهر را زبانزد کرده‌اند و به نظرم ضمن کسب تجربه از مشکلات به وجود آمده باید از هواداران در این زمینه عذرخواهی کرد.  

کد خبر 444373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha