همشهری آنلاین: شانزدهمین جلسه شورای چاپ و نشر به ریاست محمدحسین بوچانی با هدف بررسی آثار متقاضی دریافت مجوز و تعیین سیاست های حاکم بر نحوه فعالیت این شورا با سیاست های کلان حاکم بر شهرداری تهران برگزار شد.

جلسه شورای چاپ و نشر شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، محمدحسین بوچانی، رییس مرکز با بیان اینکه شورای چاپ و نشر شهرداری، با هدف ارتقاء کمی و کیفی، نزدیکی به مدیریت راهبردی و یکپارچه شهری در حوزه نشر کتب، آثار علمی، هنری و سایر آثار مرتبط با حوزه مدیریت شهری برگزار می شود، گفت: این شورا به دنبال آن است تا با جلوگیری از موازی کاری، تکرار و هدر رفتن منابع، تطبیق مقررات چاپ و نشر با سیاست های کلان مدیریت شهری و برنامه های شهرداری و بازخورد سنجی و ارزیابی تاثیر محتواهای انتشار یافته، زمینه حرکت مجموعه شهرداری تهران در جهت تحقق اهداف مدیریت شهری در حوزه اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

بوچانی در این نشست با بیان این نکته که یکی از اهداف و وظایف مهم شورای چاپ و نشر، ایجاد مسئولیت و پاسخگویی در قبال مردم، منابع و مصالح جمعی و سازمانی است»، تأکید کرد: نحوه ورود شورا به بررسی آثار واصله به دبیرخانه باید به گونه ای باشد که مانع به بار نشستن فعالیت های حوزه ها انجام شده در شهرداری نشود و با تسهیل و ضابطه مند فعالیت چاپ و نشر زمینه بروز و ظهور فعالیت های بخش های مختلف شهرداری را فراهم سازد. در ادامه وی تسهیل و حمایت از ترویج دانش کاربردی در خصوص چالش‌های شهری و پیشگیری از موازی‌کاری در حوزه چاپ و نشر را هدف اصلی این شورا برشمرد.

نمایندگان حاضر در این جلسه بر تسهیل فرآیندهای شورا در دریافت، بررسی و اعلام نظر در مورد آثار، تقویت بعد نظارتی شورای چاپ و نشر، حمایت بیشتر از نشر الکترونیک آثار و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و وبگاه ها و سامانه های شهرداری جهت افزایش کارآیی محتواهای تولید شده در مجموعه شهرداری و استفاده از حمایت های مادی و معنوی دستگاه های خارج از شهردای ذی نفع در تولید و انتشار برخی آثار تأکید کرد.

در این جلسه نماینده موسسه نشر شهر، نمایندگانی از دفتر شهردار، معاونت‌های امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و  سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور یافتند.

کد خبر 444350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha