همشهری آنلاین: لمن سیسای که شاعر رسمی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن بود، برنده جایزه پن پینتر به یاد نمایشنامه‌نویس فقید بریتانیایی شد.

لمن سيساي شاعر برنده پن پينتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پی‌ای، سیسای ۵۲ ساله دور از کانون خانواده و تحت مراقبت نهادهای دولتی بزرگ شد و از دوران زندانی شدن، آزار جسمی و دعواهایش روایت‌هایی فراوان بر زبان آورده است. او بعدها پس از پشت سر گذاشتن آن دوران سخت چند مستند درباره جستجو برای یافتن اعضای خانواده خود ساخت.

این شاعر بریتانیایی که سال ۲۰۱۵ شاعر رسمی بازی‌های جام حذفی فوتبال انگلستان بود، درباره بردن جایزه پن پینتر گفت: «من هارالد پینتر را در ۳۶ سالگی ملاقات کردم. با هم روی صحنه رویال کورت رفته بودیم. خیلی ترسیده بودم یا راستش پرهیز داشتم از اینکه با او حرف بزنم؛ درست همین حالی که الان دارم. فقط می‌توانم بگویم متشکرم. آنچه درباره جایزه پن می‌پسندم این است که به نام نویسنده‌ای بزرگ و از سازمانی بزرگ است. این را به نشانه لزوم ادامه دادن مسیر می‌گیرم.»

سیسای جایزه خود را روز ۱۰ اکتبر در مراسمی رسمی در کتابخانه بریتانیا می‌گیرد. جایزه پن پینتر به نویسندگانی اهدا می‌شود که نگاهی تغییرناپذیر و ثابت به دنیا دارند. سیسای شاعر، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، هنرمند، مجری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و رئیس دانشگاه منچستر است.

از دیگر برندگان پیشین جایزه پن پینتر می‌توان به چیماماندا انگزی آدیچی، مارگارت اتوود، سر تام استاپرد و دیم کارول آن دافی اشاره کرد.

کد خبر 442698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha