همشهری آنلاین: مسابقات رالی داکار پس از سی‌سال برگزاری در آفریقا، در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا به گفته مسئولان برگزاری، احتمال بازگشت مسابقات به قاره سیاه همچنان وجود دارد.

رالی داکار روز ‪۱۳‬دی ماه سال 1387 ازشهر بوینس‌آیرس پایتخت آرژانتین، آغاز و در مسیری ‪ ۹‬هزار کیلومتری با گذشت از کوه‌های آند به شیلی‌خواهد رسید.

رانندگان درمسیربازگشت، روز ‪ ۲۸‬دی ماه همان سال شیلی را به مقصد آرژانتین ترک خواهند کرد.

مدیر شرکت برگزارکننده این رقابت ها گفته که رالی داکار از ابتدای برگزاری همواره با کشف مناطق جدید و هیجان همراه بوده است. امااین به آن معنا نیست که این رقابت‌ها باید همواره در مسیری واحد برگزار شود.

وی هم چنین برگزاری سی ساله رالی داکار در آفریقا را به معنای ماندن این رقابت‌ها در آمریکای جنوبی برای سی سال نمی‌داند.

رئیس جمهوری آرژانتین، رقابت‌های اتومبیل‌رانی داکار را برای سال ‪ ۲۰۱۰‬و به مناسبت دویستمین سالگرد جمهوری آرژانتین دعوت کرده است.

رالی امسال (‪ (۲۰۰۸‬نیز قرار بود در دی ماه همانند دوره‌های گذشته در آفریقا برگزار شود.اما پس از آن که تعدادی گروههای تروریستی، مسابقات را تهدید به عملیات انتحاری کردند، برگزارکنندگان تصمیم به لغو آن گرفتند.

لغو رالی داکار به دلیل تهدیدات تروریستی

شرکت‌کنندگان دررالی داکار آرژانتین، باید در مجموع ‪ ۹‬هزار کیلومتر را در بیابان‌های پاتاگونی، پامپا و آتاکاما در بخش‌های شمالی شیلی طی کنند.

دراین مسیر رانندگان علاوه بر جاده‌های خاکی و آسفالت ، در مسیرهای شنی، همانند آن‌چه درآفریقا تجربه کرده‌اند، نیز به رقابت خواهند پرداخت.

در مجموع ‪ ۸۸۰‬اتومبیل مسابقه و اتومبیل‌های همراه باید در پایان سال جاری ( ‪ (۲۰۰۸‬با کشتی از اروپا و آمریکای شمالی به بوینس‌آیرس منتقل شوند.

کد خبر 44260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز