پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

در ماه‌های اخیر اقدامات ترافیکی خوبی در منطقه ۱۵ انجام و منجر به کاهش ۴۱ درصدی تصادفات در این بخش از شهر شده‌است. اقداماتی که انجام هریک در معابر اصلی اینجا دستاورد مثبتی به همراه داشته است.

مسعود لواف‌زاده |معاون حمل و نقل وترافیک شهردارمنطقه 15

  •  اجرای طرح اثربخش 


یکی از نقاطی که همواره شاهد تصادفات مکرر موتورسیکلت در آن بوده‌ایم، بزرگراه بسیج در ابتدای خیابان ۲۰ متری افسریه است که اکنون با جانمایی پل موتورسوار در اینجا این مشکل برطرف شده ‌است. «مسعود لواف‌زاده» معاون حمل و نقل وترافیک شهردار منطقه ۱۵ دراین‌باره می‌گوید: «راکبان موتورسیکلت سال‌ها برای رفتن به سمت دیگر بزرگراه بسیج به صورت عرضی این مسیر را طی می‌کردند که شاهد بروز ترافیک سنگین و تصادفات جرحی موتورسیکلت بودیم. اما با کارشناسی‌های انجام شده در این محور پل موتورسوار جانمایی شد که حرکت عرضی موتورسیکلت‌ها را در مسیر غرب به  شرق و بالعکس ممکن ساخت. » او ادامه می‌دهد: «در حال حاضر هر ساعت به صورت تقریبی ۲۰ تا ۵۰ موتورسوار از این پل استفاده می‌کنند و در ساعات اوج ترافیک هم شاهد تردد حدود ۷۰۰ موتورسیکلت هستیم و این درحالی است که جانمایی این پل موتورسوار علاوه بر اینکه حرکت عرضی را ممکن می‌کند، به کاهش ترافیک وتصادفات منطقه کمک شایانی کرده است. » 

  •  موقعیت بزرگراهی منطقه 

بزرگراه‌های امام رضا(ع)، امام‌علی(ع)، بسیج و بعثت از منطقه۱۵ می‌گذرند و همین موضوع شرایط ویژه‌ای در این منطقه به وجود آورده است. لواف‌زاده می‌گوید: «با توجه به موقعیت قرارگیری منطقه ۱۵ در میان چند بزرگراه اصلی و مسیر ترانزیتی، تردد انواع وسیله نقلیه در این منطقه بسیار زیاد است و ضرورت ایمن‌سازی بزرگراه‌ها و محورهای ترافیکی بیش از پیش احساس می‌شود. گزارش‌های میدانی حکایت از کاهش ۴۱ درصدی تصادفات در منطقه دارد و در محورهایی مانند بزرگراه امام‌رضا(ع) و خیابان خاوران با انجام برخی اصلاحات ترافیکی و هندسی تصادفات را کاهش داده‌ایم. همچنین بازگشایی پل ثامن در بزرگراه امام رضا(ع) و ایمن‌سازی خیابان خاوران گام مثبتی در این زمینه بود. » معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه۱۵ ادامه می‌دهد: «جانمایی چند پل موتورسوار دیگر در منطقه موضوعی است که روی آن تمرکز خواهیم کرد و براساس نیازسنجی صورت گرفته در برخی معابر مانند میدان ثامن الحجج(ع) (آقانور) در ابتدای بزرگراه امام رضا(ع) و سه راه افسریه با جانمایی پل موتورسوار شاهد تردد روان وسایل نقلیه و کاهش تصادفات و ترافیک باشیم. » 

کد خبر 442097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha