اشرف شفیعی - تبریز - خبرنگار: مهاجرت معکوس و توسعه شهری در شبستر موجب شده که این شهر با وجود وسعت کم، مشکلات شهرنشینی کلان‌شهرها را داشته باشد.

سید-باقر-موسویان-شهردار-شبستر

احداث ساختمان‌های بلند، ترافیک در خیابان‌های مرکزی شهر و نبود جای پارک مناسب برای خودروها از مشکلات شبسترنشینان است. شهروندان شبستری از نبود جای پارک مناسب برای خودرو گله‌مند هستند و به گفته آنان، پس از ساعات اولیه روز، امکان پیدا کردن جای پارک در خیابان‌های شهر به‌شدت محدود می‌شود. این موضوع در خیابان امام خمینی (ره) این شهر و خیابان‌های منتهی به مرکز شهر بیشتر است. این در حالی است که شبستر عملا فاقد پارکینگ خودرو است. «سید باقر موسویان» شهردار شبستر، در این مورد و اقدامات شهرداری برای حل مشکل پارکینگ به سوالات همشهری پاسخ داده است.

  • مشکل پارک برای خودروها درمرکز شهر عمدتا ناشی از چیست؟

در سال‌های گذشته، در احداث برخی ساختمان‌های مرکزی شهر، به در نظر گرفتن پارکینگ قانونی بی‌توجهی شده است و خودروهای ساکنان و استفاده‌کنندگان در خیابان پارک می‌شود. با توجه به مراجعات شهروندان به مرکز شهر، عملا کمبود پارکینگ به وجود می‌آید. برخی مالکان نیز با پرداخت جریمه‌ها برای تبدیل فضای پارکینگ به واحد مسکونی یا تجاری و موارد دیگر مشکلات این حوزه را افزایش داده‌اند.

  • برای حل مشکل پارکینگ چه برنامه‌ای دارید؟

برای حل این مشکل در بلندمدت، جدیت در احداث پارکینگ و ملزم کردن مالکان و سازندگان به اختصاص فضای قانونی برای پارکینگ در نظر گرفته شده است. شورای شهر و شهرداری در این زمینه جدیت دارند، اما برای حل مشکل پارکینگ، فضای لازم در انتهای راسته کوچه را مد نظر قرار داده‌ایم. بخشی از فضای ۲ هزار متر مربعی پارکینگ مرکزی شبستر در گذشته تملک شده است و بخش دیگری نیز امسال تملک می‌شود. تا چند ماه آینده، پارکینگ در مرکز شهر آماده بهره‌برداری خواهد بود و یکی از مهم‌ترین مشکلات شهروندان حل خواهد شد.

کد خبر 441646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha