همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القاء حس ناامیدی و یاس به جامعه هستند.

امیر حاتمی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، همزمان با ۲۷ اردیبهشت «روز ارتباطات و روابط عمومی» همایشی با عنوان «نقش روابط عمومی هوشمند در اقتدار دفاعی» با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، مدیران عامل سازمان‌های وزارت دفاع، رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی، معاونین و مدیران روابط عمومی و تبلیغات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت صاایران برگزار شد.

امیر حاتمی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: متولیان روابط عمومی در وزارتخانه پر افتخار دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طلایه داران و خط مقدم مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن هستند که در شرایط هجمه رسانه‌ای استکبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی مسئولیت آنها خطیر، حساس و دارای ابعاد پیچیده‌تری است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به واسطه گسترده شدن عصر ارتباطات و اطلاعات با فضای جدیدی از حکم رانی و امپراطوری رسانه‌ای در دنیای مدرن مواجهیم گفت: روابط عمومی‌ها بایستی بیش از هرزمان دیگر، نقش حساس خود را متناسب با نوع و حجم تهدیدات هوشمندانه ایفا کرده و در فرایند دریافت، پردازش و انتقال پیام با رعایت اصل «درستی و صحت» پیام خود را به منظور روشنگری و آگاهی آحاد مردم و جامعه مخابره و منتشر کنند.

وی با بیان اینکه در فضای امروز جامعه جهانی حاکمان و دولت‌ها در صدد القا مفاهیم و پیام‌های مورد نظر خود از طریق ابزارهای رسانه‌ای به مخاطبین در عرصه جهانی هستند تصریح کرد: بر این اساس روابط عمومی می‌بایست با دانش و آگاهی هرچه بیشتر و با دقت مضاعف در تولید پیام‌های روشنگرانه و مملو از واقعیات و حقیقت و در عین حال با صداقت هر چه بیشتر در برابر رقبای خود نقش آفرینی کنند.

حاتمی با اشاره به نقش دوسویه روابط عمومی‌ها در مجموعه دفاعی کشور عنوان کرد: حفظ انسجام درونی با جامعه هدف (نیروهای مسلح) و همچنین توسعه و افزایش اعتماد به دست آمده در آحاد مردم از مهمترین رسالت‌های این مجموعه ارزشی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به جهت توانمندی و ارتقا قدرت بازدارندگی دفاعی، اعتماد مردم نسبت به مجموعه نیروهای مسلح و دفاعی از سطح بالایی برخوردار است گفت: تلاش مجموعه صنعت دفاعی برای تولید دستاورهای دفاعی درجهت قطع هرگونه وابستگی در کنار اقدامات ارتباطی و رسانه‌ای هوشمند، موجبات تولید قدرت را برای نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با تبیین فرمایش حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در خصوص اهمیت جایگاه وزارت دفاع به عنوان حساس‌ترین نقطه نظام افزود: این وزارتخانه همواره کانون توجه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و بر این اساس روابط عمومی‌های وزارت دفاع به واسطه داشتن اطلاعات، نقش حساسی در حوزه اطلاع رسانی برعهده دارند و می‌بایست در کنار اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه، مراقبت‌های رسانه‌ای را به عنوان یک اصل حفاظتی همواره مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اینکه امروز در اوج تقابل با دشمن در عرصه‌های گوناگون از جمله عرصه جنگ اقتصادی هستیم افزود: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القا حس ناامیدی و یاس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومی‌ها در تزریق امید و نشاط در آحاد جامعه و مردم از نقش مؤثر و بسزایی برخوردارند.

سید محمود رضا بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم با تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی خاطرنشان ساخت: امروز شاهدیم که با وجود دسیسه‌های همه جانبه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، با تلاش و هماهنگی رسانه‌های جمعی و مسئولین روابط عمومی وزارت دفاع و سازمان‌های تابعه، صنعت دفاعی به بهترین نحو معرف اقتدار و عزت ملی شده است.

حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی در فعالیت‌های سازمانی، نقشی مؤثر و حیاتی است، افزود: جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت‌های علمی و حرفه‌ای از مشخصه‌های روابط عمومی در عصر ارتباطات قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت توجه و اهتمام به مسئولیت روابط عمومی در کشور به خصوص نیروهای مسلح با توجه به جایگاه خطیرشان در تأمین امنیت ملی احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی باید با به‌کارگیری منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اصول علمی و اخلاق حرفه‌ای، پاسخگوی نیازهای سازمان و جامعه هدف باشند.

امیر داود عبدی مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه روابط عمومی در سال ۹۷ در حوزه انتشار اخبار، مستند سازی فعالیت‌ها، پیوست‌های عملیات روانی، تحلیل رسانه‌های داخلی و خارجی و موضع‌گیری روابط عمومی در خصوص مدیریت شایعات با بیان فعالیت‌های حساس حوزه ارتباطات در راستای افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی اظهار داشت: روابط عمومی سازمان‌های تابعه وزارت دفاع برانند تا با برنامه‌ریزی منسجم، دقیق، راهبردی و هدفمند وظایف خطیر خود را به نحوی شایسته اجرایی و عملیاتی کنند.

وی افزود: متولیان روابط عمومی وزارت دفاع به عنوان سرداران جبهه فرهنگی با چشمانی باز و درک عمیق از شرایط کنونی و تهدیدات متنوع و با تعامل تنگاتنگ با مدیران متعهد و متخصص وزارت دفاع و با حمایت‌های همه‌جانبه امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقا اقتدار دفاعی و منزلت اجتماعی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن ایفا خواهند کرد.

کد خبر 440970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha