همشهر آنلاین: تعدادی از کتب‌‌ درسی از سال آینده همراه با سی‌دی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: از سال آینده تعدادی از کتب‌‌ درسی همراه با سی‌دی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

حمیدرضا کفاش در گفتگو با فارس افزود: در نظر داریم برای سال آینده به تعدادی از کتاب‌های درسی، سی‌دی متصل کنیم که این طرح مورد تصویب قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: حدود 100 نرم‌افزار آموزشی که اغلب برای دوره متوسطه است، تهیه شده است که ما در نظر داریم این نرم‌افزارها را تکثیر و همراه با کتاب درسی آن نرم‌افزار، در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

کفاش با بیان این‌که تقریباً خانواده‌ها به سمتی می‌روند که در هر خانواده‌ای یک رایانه وجود داشته باشد، گفت: با مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی مذاکره کردیم تا در فاز اول این طرح حداقل 5 کتاب درسی دوره متوسطه با سی‌دی به دانش‌آموزان داده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کتاب‌هایی همراه با سی‌دی ارائه می‌شود، اظهار داشت: لیست نرم‌افزارها به دفتر تألیف کتب درسی ارائه شده است تا تصمیم‌گیری شده و بهترین‌ نرم‌افزارها انتخاب شود.

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: هر سی‌دی کل محتوای کتاب درسی را به صورت خودآموز آموزش می‌دهد و مازاد بر کتاب درسی، برنامه، پرسش و پاسخ و آزمایشگاه مجازی دارد. در حقیقت این سی‌دی یک نرم‌افزار آموزشی و تعاملی است.

کد خبر 44086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز