همشهری‌آنلاین: رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران بر توانایی و ظرفیت ویژه شهرداری پایتخت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

حناچي و حجت الاسلام ابوترابي فرد

 بعدازظهر شنبه ۱۴ اردیبهشت شورای عالی اقامه نماز و امربه‌معروف شهرداری تهران پس از ٢ سال با حضور امام جمعه موقت تهران در محل ساختمان شهرداری تشکیل جلسه داد.

به گزارش شهرنوشت، این جلسه با حضور  حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت پایتخت و رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تهران، پیروز حناچی و معاونان شهرداری تهران، پس از ٢ سال تشکیل و قرار بر این شد که از این پس جلسات این شورا شنبه نخست هر ماه به طور مرتب برگزار شود.

 شهردار تهران نیز در این جلسه به معاونانش حکم عضویت در شورای عالی اقامه نماز و امربه‌معروف شهرداری تهران را اعطا کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، امام‌جمعه موقت تهران ضمن تشکر از حجت‌الاسلام صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و مدیران شهری پایتخت برای پیگیری و اصرار بر تشکیل جلسه این شورا، گفت: انتظار این است که فعالیت دوستان در زمینه امربه‌معروف ملموس و قابل قبول باشد؛ امیدوارم اعضای این شورا در حالی یک ماه دیگر در جلسه بعد حاضر شوند که کاملا احساس کنند قدم‌هایی برداشته شده است.

او یکی از بزرگ‌ترین معروف‌ها در شهرداری تهران را افزایش کارایی نظام مدیریت شهری دانست و افزود: مطلع‌ام که شخص شهردار تهران هم دغدغه افزایش سطح کارایی نهادها، معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت شهری تهران را دارد؛ شهرداری تهران به‌واسطه توانایی و ظرفیت ویژه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند تاثیر و نقش فوق‌العاده‌ای در عمل به واجب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر داشته باشد.

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تهران در ادامه به‌عنوان مثال افزایش سطح فرهنگ و اخلاق در استادیوم‌ها و اماکن ورزشی را مورد مهمی خواند و تأکید کرد: این موضوع از آن‌جایی اهمیت دوچندان دارد که اغلب مخاطبان ورزش، جوانان هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: معضل معتادان متجاهر نیز یکی از منکرهایی است که مردم را بسیار آزار می‌دهد؛ اگر خداوند توفیق عطا فرماید مسئولان باید با مطالعه و برنامه‌ریزی، قدم‌های مهم و بزرگ در این زمینه بردارند. اگر معتادان متجاهر به‌طریقی به دامان جامعه بازگردند، انقلاب مثبت و فوق‌العاده‌ای انجام می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان سخنانش بر اهمیت مضاعف و دوچندان افزایش کارایی درمیان مدیران و کارکنان شهرداری تهران اشاره کرد.

کد خبر 439328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha