دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروز (۲۲ آوریل) روز زمین است، اشاره به برخی از چهره‌های هالیوودی که بخش مهمی از تلاش خود را صرف بهبود وضعیت آب‌و هوایی، کاهش کربن و هشدارهای زیست محیطی کرده‌اند، بی مناسبت نخواهد بود.

هاليوود

به گزارش مهر؛ مهمترین این چهره‌ها به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

بن افلک: این بازیگر و کارگردان در سال ۲۰۱۰ یکی از بنیانگذاران برنامه ابتکاری کنگو شرقی بود که از آن برای افزایش آگاهی در زمینه تهیه منابع طبیعی در آن سرزمین استفاده کرده است. این سازمان بر فلسفه جوامع محلی برای دست‌یابی به جامعه‌ای پایدار در کنگو شرقی تاکید دارد. وی در عین حال در همکاری با سازمان مت دیمون، بر دسترسی به آب پاکیزه در این منطقه آفریقایی نیز تمرکز کرده است.

درو بریمور: این بازیگر علاوه بر اینکه به عنوان فعال حقوق حیوانات تلاش می‌کند، خط تولید وسایل خانگی با عنوان «خانه گل» و خط محصولات زیبایی با عنوان «زیبایی گل» را راه‌اندازی کرده که همه آنها بر تولید محصولاتی تاکید دارند که هیچ نوع خطر آلایندگی برای محیط زیست نداشته باشند و از مواد سالم و بی خطر نیز تولید شوند.

جیمز کامرون: کارگردان «تایتانیک» با تولید یک برنامه مستند تلویزیونی سیاست‌های ترامپ درباره بی توجهی به تغییرات آب و هوایی زمین را رد کرد. وی تاکید دارد که برای نجات زمین باید مانند جنگ جهانی دوم به بسیج مردم دست زد.

مت دیمون: بازیگر سرشناس از سال ۱۹۹۰ با ایجاد مؤسسه‌ای برای تولید و دسترسی به آب تمیز تلاش دارد. از همین رو او موفق به کسب جایزه محیط زیست در رسانه در سال ۲۰۱۳ شد. با حمایت‌های سازمان وی، بیش از ۱۷ میلیون نفر از مردم آمریکا به آب پاکیزه و فیلتر شده دسترسی پیدا کردند.

لئوناردو دی کاپریو: این بازیگر و تهیه کننده که به عنوان سبزترین پسر هالیوودی شناخته می‌شود تلاش‌های زیادی برای حمایت از زمین کرده است که سرمایه‌گذاری در تولید غذاهای غیرگوشتی و کمک مالی به جوامع حمایت از حیات وحش در گوشه و کنار جهان از جمله آنهاست. برای همین او عنوان «سفیر صلح در تغییرات آب و هوایی» را از سوی سازمان ملل دریافت کرده است.

ناتالی پورتمن: او فعالیت‌های گسترده‌ای دارد که حمایت از گیاهخواری از جمله آنهاست. او سال ۲۰۱۸ مستندی با عنوان «خوردن حیوانات» تولید کرد که درباره صنعت خشن و وحشت‌آفرین تولید گوشت بود. وی همچنین خط تولید کفش وگان را بدون استفاده از پوست حیوانات راه‌اندازی کرده و درآمد حاصل از آن را به سازمان غیرانتفاعی حمایت از طبیعت واگذار کرده است.

مارک روفالو: او بخشی از سازمان «کالیفرنیای سالم» است که برنامه‌های تغییرات آب و هوایی باراک اوباما در سال ۲۰۱۵ را به چالش کشید. وی به سیاست‌های استخراج نفت آمریکا اعتراض کرد و بر حفظ محیط زیست تاکید گذاشت. او کمپینی برای مقابله با تولید هیدروکربوری که روشی بحث برانگیز برای استخراج گاز طبیعی است به راه‌انداخت. او سال ۲۰۱۷ برای حمایت از لاک‌پشت ها تقدیر شد.

اما واتسون: بازیگر فیلم «هری پاتر» یک خط تولید لباس دوست‌دار محیط زیست با همکاری آلبرتا فرتی به راه انداخته است. فعالیت‌های او بر صنعت مد بدون آسیب زدن بر محیط زیست متمرکز است.

اولیویا وایلد: این بازیگر نیز خط تولید لباس پایدار مطابق با استانداردهای زیست محیطی را راه‌اندازی کرده است.

شایلی وودلی: این بازیگر نیز به عنوان یک فعال محیط زیست و تغییرات آب و هوایی شناخته می‌شود. او با راه‌اندازی یک سازمان غیرانتفاعی در مدرسه‌ها و جوامع اجتماعی به آموزش آگاهی‌های اجتماعی-عاطفی می‌پردازد و برای این فعالیت‌ها در سال ۲۰۱۸ جایزه قهرمان قلب کودکان را دریافت کرده است. وی بر این تبلیغ می‌کند که ۹۷ درصد لباس‌هایش را از فروشگاه‌های ارزان می‌خرد و آب خود را تا آنجا که می‌تواند از چشمه‌های طبیعی به دست می‌آورد.

کد خبر 438033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha