همشهری آنلاین: نخستین قسمت از فصل پایانی «بازی تاج و تخت» با ۱۷.۴ میلیون بیننده رکورد تعداد بینندگان این سریال و تاریخ ۴۱ ساله شبکه HBO را شکست.

بازي تاج و تخت 7

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس، قسمت اول فصل هفتم «بازی تاج و تخت» را ۱۶.۱ و قسمت آخر را ۱۶.۹ نفر دیده بودند و میانگین تعداد بینندگان تلویزیونی و آنلاین آن (با در نظر گرفتن تماشاگران تکراری و بازپخش‌ها) ۳۲.۸ میلیون نفر بود. به این ترتیب، انتظار می‌رود فصل هشتم و پایانی رکورد میانگین تعداد مخاطبان را ساده‌تر از آنچه تصور می‌شد بشکند. این فصل روز ۱۹ ماه می با پخش آخرین قسمت به پایان می‌رسد.

از آنجا که قسمت اول فصل هشت دو بازپخش هم داشت، هنوز تعداد دقیق بینندگان آن برآورد نشده است. ضمن اینکه ممکن است برخی مشترکان شبکه HBO قسمت اول «بازی تاج و تخت ۸» را بیش از یک بار دیده باشند. از سوی دیگر، در فاصله پخش قسمت آخر فصل هفتم و قسمت اول فصل هشتم، تعداد بینندگان آنلاین بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و این آمار در مقایسه قسمت‌های اول این دو فصل افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد تماشاگران «بازی تاج و تخت» با در نظر گرفتن تعداد مشترکان شبکه HBO معنادارتر هم می‌شود. حدود ۳۵ میلیون خانواده آمریکایی مشترک این شبکه پولی هستند؛ تقریبا یک‌سوم تعداد خانواده‌هایی که در خانه به شبکه‌های سی‌بی‌اس، ان‌بی‌سی و ای‌بی‌سی دسترسی دارند و البته برای دیدن بسیاری از برنامه‌های این شبکه‌ها لازم نیست پول پرداخت کنند.

هشت سال پیش که نخستین قسمت «بازی تاج و تخت» روی آنتن اچ‌بی‌او رفت، کمتر کسی می‌توانست موفقیت امروز آن را پیش‌بینی کند. آن زمان برای تولید هر قسمت ۱۵ میلیون دلار هزینه می‌شد که در تاریخ تلویزیون بی‌سابقه بود. ضمن اینکه برخلاف بسیاری از سریال‌ها، «بازی تاج و تخت» در گذر زمان محبوب‌تر و پربیننده‌تر شد.

کد خبر 437559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha