همشهری آنلاین: بازیگر مکزیکی نامزد اسکار با حضور در جشنواره فیلم پاناما از تاثیر «رما» بر زندگی خود، برنامه‌های آینده‌اش در سینما و نگاه رئیس‌جمهوری آمریکا به مهاجران گفت.

ياليتسا آپاريسيو بازيگر مكزيكي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، یالیتسا آپاریسیو که در نخستین تجربه بازیگری خود که سال گذشته با «رما» نامزد دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگر زن شد، در برنامه اکران این فیلم در هشتمین جشنواره پاناما حضور یافت و پیش از آن با حاضران در سالن گفتگو کرد. او با اشاره به تجربه همکاری با آلفونسو کوارون در «رما» گفت: «این فیلم زندگی من را دگرگون کرد. خیلی چیزها یاد گرفتم و قدرت و توانایی درونم را کشف کردم.»

آپاریسیو با تاکید بر اینکه ابتدا برای بازی در فیلم احساس ناتوانی می‌کرده، افزود: «همین یک فیلم به بسیاری از موضوع‌های کلیدی و بنیادی در جامعه اشاره داشت و امروز می‌توان به تغییر نگرش به خدمتکاران مکزیکی را دید. حرف «رما» این است که زنان چگونه از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند و حتی دو زن از طبقه‌های اجتماعی متفاوت می‌توانند برای زندگی‌هایشان در آینده به هم کمک کنند.»

این بازیگر تازه‌کار مکزیکی در پاسخ به پرسشی درباره نقش حکومت در اهمیت دادن به حقوق خدمتکاران و اقلیت‌های نژادی گفت: «آگاهی‌ها درباره حقوق خدمتکارها به تدریج افزایش می‌یابد. هر چند پایه را باید بر احترام به خود بگذاریم اما این جامعه است که باید از حقوق مردم محافظت کند. بسیاری وقت‌ها ما چیزهایی از حکومت می‌خواهیم که ابتدا باید خودمان برای به دست آوردن آنها بکوشیم.»

آپاریسیو در ادامه اشاره‌ای کوتاه به پیشنهادهای بازیگری کرد که در این مدت به او شده و سپس درباره دیدگاه دونالد ترامپ نسبت به مکزیکی‌ها گفت: «نمی‌پسندم که گاهی می‌گویند همه مکزیکی‌ها جنایتکارند. هستند شهروندانی که وارد آمریکا می‌شوند و به پیشرفت آن کمک می‌کنند. گروهی هم برای فرار از خشونت و سختی‌های اقتصادی و سیاسی از آمریکای مرکزی و جنوبی به آمریکا پناه می‌برند که به نظرم جان‌شان را به خطر می‌اندازند.»

بازیگر ۲۵ ساله نامزد اسکار که روز دوشنبه کلید پاناماسیتی دریافت می‌کند، در این باره هم گفت: «نمی‌دانم دیگران چه فکری می‌کنند اما من خوشحالم. ابتدا نمی‌دانستم ماجرا چیست و وقتی درباره آن و کسانی که کلید را گرفته‌اند تحقیق کردم، به نظرم رسید اتفاقی زیبا و برای من باورنکردنی است.»

کد خبر 436622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha