مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران و عدم‌تأمین بودجه‌های مصوب، موضوع نشست مشترک شهردار تهران و رئیس‌جمهوری بود.

در این نشست که یکشنبه شب با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و سیدمهدی هاشمی رئیس تبصره 13 در محل کار رئیس‌جمهوری برگزار شد، محمدباقر قالیباف از امتناع دولت در پرداخت کمک‌ها و بودجه‌های مصوب متروی تهران گلایه کرد.

شهردار تهران ضمن تشریح برخی از دستاوردهای بزرگ شهرداری که بدون حمایت دولت به‌دست آمده است، وجود سختگیری در مسیر پرداخت کمک‌های مالی دولت به شهرداری را موجب تشدید مشکلات در روند مدیریت شهر تهران دانست.

شهردار تهران برخی اقدامات دستگاه‌ها و مقامات دولتی در زمینه اعتبارات مترو را «سنگ‌اندازی سیاسی» خواند و خواهان حمایت احمدی‌نژاد از شهرداری تهران شد.

گزارش منابع خبری حاکی است که رئیس‌جمهوری نیز در این دیدار بر احداث مونوریل اصرار داشته است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه جلسه شورا، در پاسخ به پرسش خبرنگاران، این ملاقات را تأیید کرد اما توضیح بیشتری درباره مفاد مذاکرات نداد.

شایان ذکر است، دو هفته قبل سید مهدی هاشمی، رئیس جدید ستاد تبصره 13 و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، طی نامه‌ای با وارد کردن اتهام ناکارآمدی و ناتوانی اداره امور حمل‌ونقل به مدیریت شهری،  اعلام کرده بود که این ستاد از واگذاری بیشتر اتوبوس به شهرداری معذور است.

در مقابل، شهردار و مدیران حمل‌ونقل عمومی تهران با رد اتهام یاد شده، ارقام و آمار ارائه شده از سوی ستاد تبصره 13 در مورد واگذاری اتوبوس و سایر کمک‌های دولتی، به ویژه در بخش مترو را کاملا خلاف واقع و نادرست خوانده بودند.

آنان همچنین طرح این ادعاها را صرفا بهانه‌ای برای عدم تخصیص اعتبارهای مصوب و امکاناتی دانسته بودند که دولت به موجب قانون موظف به تأمین آنها بوده است.

کد خبر 43594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز