سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه اختصاصی با روزنامه لوموند گفت: توجه به کرامت انسان، عدالت خواهی ، پاکی و مبارزه با ظلم، آرمان‌ها و دستاوردهای ملت ایران در سایه خداپرستی است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ملت ایران به عنوان کانون تمدن‌های بزرگ جهانی ریشه در تاریخ دارد، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به عنوان قدرت جهانی برآمده از فرهنگ و تمدن غنی ملت ایران با شتاب در مسیر پیشرفت گام برمی دارد و از این رو فرصت تجدید نظر در سیاست ها در قبال ایران برای کشورهای اروپایی مهیاست.

آقای احمدی‌نژاد رشد اقتصادی ایران را جزو رشدهای بزرگ در جهان ارزیابی کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری، توسعه عمرانی و پیشرفت علمی ایران به صورت جهشی ادامه دارد.

وی با اشاره به نیاز کشور‌ها به استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای خاطر نشان کرد: معرفی و معادل قرار دادن انرژی اتمی به عنوان بمب اتمی ظلم به بشریت است.

همچنین وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ، بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته اما از حقوق خود از جمله کمک کشورهای عضو برخوردار نبوده است، اظهار داشت: برخی کشورهای غربی و آمریکا که با دخالت در امور سازمان‌های بین‌المللی قطعنامه علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ملت ایران صادر کرده و حیثیت شورای امنیت سازمان ملل را زیر سوال بردند، امروز در قبال این قطعنامه‌ها دچار مشکل شده اند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه قطعنامه‌های صادر شده مشکل صادر کنندگان قطعنامه ها است، تاکید کرد: ملت نجیب و بزرگوار ایران می تواند کمک کند تا این کشورها مشکلات خود را به دلیل صدور این قطعنامه ها حل کنند.

رییس‌جمهوری در ادامه مصاحبه اختصاصی با روزنامه لوموند با تاکید بر اینکه چیزی به نام اروپای مستقل وجود ندارد، گفت: امروز فرصت خوبی برای کشورهای اروپایی از جمله فرانسه بوجود آمده و وقت آن است تا در سیاست های خود تجدید نظر کنند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه کشورهای اروپایی به عنوان همسایه با کشورهای خاورمیانه می‌توانند در کمال دوستی زندگی کنند، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور تحقق این هدف ، برای توسعه روابط با همه کشورها از جمله فرانسه آمادگی دارد.

وی با اشاره به اوضاع منطقه خاورمیانه تصریح کرد: دخالت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در مسایل منطقه همواره به ایجاد درگیری میان گروه های منجر شده است.

دکتر احمدی نژاد با رد ادعای سردبیر روزنامه لوموند مبنی بر حمایت نکردن ایران از برقراری ثبات در خاورمیانه و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از دولت برآمده از آرای مردم فلسطین حمایت می کند، اظهار داشت: متاسفانه برخی کشورهای اروپایی در تحریم و سرکوب دولت مردمی حماس در فلسطین نقش داشته و آشکارا به افکار عمومی در زمینه حمایت از آرای مردم دروغ می‌گویند.

وی با بیان این که اگر مساله به صورت ریشه‌ای حل نشود، بحران در فلسطین ادامه خواهد یافت، تاکیدکرد: کسانی که دروغ گفته و متعصبانه از اشغالگر حمایت کرده و در قبال جنایات اشغالگران سکوت کرده اند، در درازمدت ضرر می‌کنند.کشورهایی که حامی اشغالگران فلسطین هستند، در لباس منجی وارد می شوند که مانع حل مشکل فلسطین است.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه شناسایی از سوی اعضای سازمان ملل به رژیم صهیونیستی مشروعیت نمی بخشد، گفت: اگر این منطق حاکم شود نظم جهانی بر هم می‌خورد.

 دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که هویت یک ملت باید از دل زمین بجوشد و ملت ساختگی دوام ندارد، اظهار داشت: پیوند هر ملت با ادبیات ، تاریخ و حیثیت آن سرزمین است و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران اشغالگران را در هیچ کشوری به رسمیت نمی‌شناسد.

وی همچنین در پاسخ به ادعای سردبیر روزنامه لوموند مبنی بر اینکه «شما چرا مخالف تشکیل یک دولت فلسطینی در اردن، غزه و در قسمت شرقی بیت المقدس هستید؟» تاکید کرد: چرا فکر می کنید حماس و فلسطینی ها باید این کار را بکنند؟ آیا اگر کسی فرانسه را اشغال کند و بگوید فرانسوی ها در یکی از شهرهای شمال و یکی از شهرهای جنوب این کشور دولت داشته باشند، ملت فرانسه قبول می‌کند؟

ایشان در ادامه با بیان این که لبنان کشوری مستقل است و نباید در امور داخلی مردم این کشور دخالت کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر برنامه‌ای که به حاکمیت ملی ، وحدت ملی و استقلال لبنان کمک کند، استقبال خواهد کرد.

رییس‌جمهور درباره ادامه مذاکرات ایران و آمریکا درباره عراق نیز گفت: تا وقتی دولت عراق و آمریکا درخواست کنند، برای کمک به ملت عراق آماده مذاکره هستیم.

احمدی‌نژاد در ادامه روابط دو ملت ایران و افغانستان را تاریخی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان امنیت،استقلال و اقتدار دولت افغانستان است.

وی با بیان اینکه ناامنی در افغانستان به ضرر ایران است، اظهار داشت: نیروهای خارجی باید همه مسوولیت‌ها در زمینه اداره کشور و تامین امنیت را به دولت قانونی افغانستان منتقل کنند.

آقای احمدی‌نژاد گفت اگر انتخابات آزاد و با گزینه‌های متعدد در آمریکا برگزار شود، مردم این کشور خواهان تغییرات گوناگون در سیاست آمریکا هستند و مردم آمریکا دوست ندارند به نام آنها در دنیا کشتار شود و به خاطر عملکرد دولتمردان آمریکا مورد نفرت باشند.

رییس‌جمهوری با تاکید بر این که تهران از دولتی که بر اساس خواست مردم، احترام متقابل و عدالت در واشنگتن فعالیت کند، استقبال خواهد کرد، گفت: اگر سیاست دولت بعدی آمریکا نیز بر اساس سلطه‌گری باشد، سرنوشت دولت فعلی این کشور را خواهد داشت.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت آمریکا در سال 1359 روابط با ایران را به طور یک‌طرفه قطع کرد، اظهار داشت: دولتمردان آمریکا فکر می‌کردند با این اقدام ایرانیان را تنبیه می کنند اما مثل همیشه اشتباه کردند و ملت ایران را نشناختند چرا که این ملت اجازه نمی‌دهد با او بازی شود.

کد خبر 43510

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز