همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال در جمع داوران این رشته گفت: باید اشتباه‌های تاثیرگذار به حداقل برسد و سیستم‌های روزآمدی چون VAR باید به چرخه فوتبال ما آورده شوند. او همچنین تاکید کرد که برای انتخاب سرمربی تیم ملی هیچ شتابی وجود ندارد.

مهدي تاج

به گزارش ایسنا، مهدی تاج در حاشیه دوره یک روزه داوران فوتبال گفت: خیلی خوشحالم که توفیق پیدا کردم در جمع داوران حضور دارم. ما چیزی که از داوران انتظار داریم این است که وحدت رویه را در داوری سرلوحه کارشان قرار دهند و اختلاف در اداره مجموعه‌های داوری را از بین ببریم. به هر حال فوتبال هوادار و طرفداران زیادی دارد و بعد از فوتبال با یک فاصله معناداری فوتسال قرار دارد. البته به لحاظ تعداد هوادار می‌گویم، نه اهمیت. این موضوع مفهومش این است که برای این قشر عظیم که دلواپس فوتبال هستند، باید یک فکری کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: عمده باشگاه‌ها، مدیران باشگاه‌ها و هواداران فوتبال همه داوری را سالم می‌بینند ولی معتقدند که اشتباه در آن را باید مدیریت کرد و این یک بحث دیگر است. من ابتدا انتظارم این است که اشتباهات تأثیرگذار را به حداقل برسانیم. من از کمیته داوران و علیرضا فغانی تشکر می‌کنم. ما باید سیستم VAR را به چرخه فوتبالمان بیاوریم. درحال حاضر ما امکانات این موضوع را تا حد زیادی فراهم کردیم و امکان اینکه داربی را با سیستم VAR برگزار کنیم، داریم ولی باید مجوزهایش را بگیریم و این‌طور نیست که ما تصمیم بگیریم و اجرا کنیم. در این برنامه پنج بخش وجود دارد، یک بخش آموزش است که دوستان در قطر در یک دوره هفت روزه آموزش می‌بینند، مراحل دوم، سوم و چهارم را ما باید انجام بدهیم، مرحله پنجم هم مجوز است که باید بگیریم که من به شخصه دنبال این موضوع هستم.

تاج در ادامه افزود: من اصرارم بر این است که کمیته داوران اولویتش این باشد که این مراحل طی شود. دیر یا زود باید این کار را بکنیم و چه بهتر که این کار را الان انجام دهیم. حساسیت نیم‌فصل دوم خیلی زیاد است و از طرفی هم نتایج خیلی به هم نزدیک است. چند سال پیش بود که پنج جام تهیه کردیم، یک جام به اصفهان برده شد و جام‌هایی به تبریز، تهران و … بردیم. شرایط طوری بود که قهرمان در روز آخر مشخص شد. امسال هم از همین الان چنین شرایطی پیش آمده و به همین دلیل حساسیت‌ها زیاد است. مساله بعدی این است که باشگاه‌ها هزینه‌های زیادی کردند و درآمد هم ندارند.

تاج همچنین اظهار کرد: داوری ما پنج میلیارد تومان بودجه دارد که این مربوط به مسائل آموزشی است. چهار میلیارد آن به فدراسیون فوتبال می‌آید اما سازمان لیگ هزینه دیگری را انجام می‌دهد. سازمان لیگ ۱۴ میلیارد تومان هزینه می‌کند که آن صرف داوری، هتل و هزینه رفت و برگشت می‌شود. هزینه فدراسیون، هزینه آموزش است. در جلساتی که ما می‌گذاریم و هر ماه یک بار برگزار می‌شود، اشتباه‌های پیش آمده به داوران گوش‌زد می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که دستگیری مدیر تدارکات مختص لیگ برتر است یا جای دیگر است، در این باره، توضیح داد: نمی‌توانم بگویم که این مساله برای لیگ برتر بوده است ولی این اتفاق افتاده است.

او در مورد سرمربی تیم ملی نیز، اظهار کرد: سرمربی تیم ملی ممکن است تا هفته دیگر انتخاب شود، ممکن است انتخاب نشود. ما هیچ عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداریم. ما مذاکراتمان را انجام می‌دهیم و به زودی سرمربی تیم ملی فوتبال اعلام خواهد شد.

تاج همچنین در مورد اظهارات مازیار ناظمی در مورد حضور زین الدین زیدان در تیم ملی گفت‌: آقای ناظمی شوخی کرده بودند. من اطلاعی از اسامی نداشتم. اصلاً برخی از این اسامی که ایشان ذکر کرده بودند، فوت کرده‌اند و در قید حیات نیستند!

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد منابع مالی اضافه کرد: بودجه سال گذشته ما خیلی اوج گرفت و تمام آن برای منابع مالی استفاده شد. ما پول‌های بزرگی از فیفا و منابع دیگر دریافت کردیم که تمام آن صرف کارهای عمرانی مثل ساخت چمن، ساختمان پک و … شد. در کارهای جاری همان بودجه مصوبه را پیگیری خواهیم کرد. احتمالاً هم نتوانیم بودجه سنگینی از فیفا دریافت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا با کارلوس کی‌روش در مورد سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال صحبت کرده است، خاطر نشان کرد: ما ممکن است با شما هم مشورت کنیم.

کد خبر 434506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha