همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر گفت: رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی نیز یکی از موضوع‌های راهبردی است و شورای پنجم به عنوان مرجع سیاستگذار و ناظر عملکرد مدیریت شهری، آمادگی خود را برای تعامل با قوه قضائیه و ریاست جدید این قوه در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب اعلام می‌کند.

محسن هاشمي

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و سی و دومین جلسه شورا فعالیت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در سمت ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و برای تحقق ماموریت‌ها و اهدافی که رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب ایشان تصریح کردند، آرزوی موفقیت کرد.

‫رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که دستگاه قضایی با حدود ۳۰ میلیون پرونده در جریان، یکی از پرمشغله‌ترین نهادهای حکومتی است، تصریح کرد: کاهش این معضل نیاز به اصلاح قوانین، رویه‌ها و عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در کشور دارد.

‫او رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی را یکی از موضوع‌های راهبردی دانست که می‌تواند در ارتقای خدمت‌رسانی و رضایت مردم از نظام نقش موثری ایفا کند.

‫هاشمی ادامه داد: دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی شکایات شهروندان از تصمیمات مدیریت شهری و محاکم حقوقی دادگستری به عنوان مرجع رسیدگی به اختلافات حقوقی و ملکی بخش قابل توجهی از مشغله خود را به موضوعات مابین شهروندان، شهرداری ها و اشخاص ثالث اختصاص داده‌اند که می‌توان با پیگیری رویکرد پرونده زدایی، بخشی از این معضلات و شکایات را با اصلاح قوانین، مقرارت، رویه‌ها و تصمیم‌گیری‌های صحیح و به موقع کاهش داد.

‫رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که بازرسی کل کشور نیز به عنوان یک نهاد عمومی نظارتی بر عملکرد مدیریت شهری نظارت دارد، عنوان کرد: همچنین دادگاه‌های کارکنان دولت و دادسرای نظامی نیز در حال رسیدگی به پرونده‌های مشهور و مهم شهرداری تهران هستند که امیدواریم با اطلاع‌رسانی شفاف و رسیدگی منصفانه، قاطع و صیانت از حقوق بیت‌المال، دستگاه قضایی در دوره جدید بتواند آسیب‌های وارده به اعتماد عمومی در سال‌های اخیر را ترمیم کند.

‫به گفته هاشمی، شورای پنجم به عنوان مرجع سیاستگذار و ناظر عملکرد مدیریت شهری، آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه قضایی و ریاست جدید قوه قضاییه در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب در بهبود خدمت‌رسانی، مبارزه با فساد و رانت و افزایش کارآمدی اعلام می‌کند.

کد خبر 434473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha