همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر گفت: رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی نیز یکی از موضوع‌های راهبردی است و شورای پنجم به عنوان مرجع سیاستگذار و ناظر عملکرد مدیریت شهری، آمادگی خود را برای تعامل با قوه قضائیه و ریاست جدید این قوه در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب اعلام می‌کند.

محسن هاشمي

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و سی و دومین جلسه شورا فعالیت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در سمت ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و برای تحقق ماموریت‌ها و اهدافی که رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب ایشان تصریح کردند، آرزوی موفقیت کرد.

‫رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که دستگاه قضایی با حدود ۳۰ میلیون پرونده در جریان، یکی از پرمشغله‌ترین نهادهای حکومتی است، تصریح کرد: کاهش این معضل نیاز به اصلاح قوانین، رویه‌ها و عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در کشور دارد.

‫او رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی را یکی از موضوع‌های راهبردی دانست که می‌تواند در ارتقای خدمت‌رسانی و رضایت مردم از نظام نقش موثری ایفا کند.

‫هاشمی ادامه داد: دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی شکایات شهروندان از تصمیمات مدیریت شهری و محاکم حقوقی دادگستری به عنوان مرجع رسیدگی به اختلافات حقوقی و ملکی بخش قابل توجهی از مشغله خود را به موضوعات مابین شهروندان، شهرداری ها و اشخاص ثالث اختصاص داده‌اند که می‌توان با پیگیری رویکرد پرونده زدایی، بخشی از این معضلات و شکایات را با اصلاح قوانین، مقرارت، رویه‌ها و تصمیم‌گیری‌های صحیح و به موقع کاهش داد.

‫رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که بازرسی کل کشور نیز به عنوان یک نهاد عمومی نظارتی بر عملکرد مدیریت شهری نظارت دارد، عنوان کرد: همچنین دادگاه‌های کارکنان دولت و دادسرای نظامی نیز در حال رسیدگی به پرونده‌های مشهور و مهم شهرداری تهران هستند که امیدواریم با اطلاع‌رسانی شفاف و رسیدگی منصفانه، قاطع و صیانت از حقوق بیت‌المال، دستگاه قضایی در دوره جدید بتواند آسیب‌های وارده به اعتماد عمومی در سال‌های اخیر را ترمیم کند.

‫به گفته هاشمی، شورای پنجم به عنوان مرجع سیاستگذار و ناظر عملکرد مدیریت شهری، آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه قضایی و ریاست جدید قوه قضاییه در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب در بهبود خدمت‌رسانی، مبارزه با فساد و رانت و افزایش کارآمدی اعلام می‌کند.

کد خبر 434473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha