یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
۰ نفر

پارک طالقانی در بخشی از اراضی منطقه تفریحی گردشگری عباس‌آباد واقع شده است.

پارك منطقه 3

بوستان جنگلی طالقانی از محبوب‌ترین بوستان‌ها برای پایتخت‌نشینان و به‌خصوص ورزشکاران به شمار می‌آید. قبل از انقلاب اسلامی زمین‌های این بوستان زمین کشاورزی بود که در دهه ۴۰ شرکت نوسازی عباس‌آباد آن را خرید. سال ۱۳۵۰ طرح نوسازی بوستان در مجلس شورای ملی به تصویب رسید و سال ۱۳۶۱ طراحی و فضاسازی زیبایی در بوستان جنگلی اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

سال ۱۳۹۰ به بعد تغییرات زیادی در پارک طالقانی و اطرافش انجام شد. ساخت پل طبیعت روی بزرگراه مدرس و اتصال آن به بوستان آب و آتش از جمله این تغییرات بود. ۱۰۰ آلاچیق، بوفه، کافی‌شاپ، رستوران، مسجد، زمین بازی کودکان، زمین بسکتبال، چندین میز پینگ‌پنگ و شطرنج از جمله امکانات ورزشی و تفریحی در این بوستان است.

آنچه این پارک را از سایر بوستان‌ها متفاوت کرده حضور گروه‌های ورزشی در آن است. در هر ساعت از شبانه‌روز ورزشکاران در بخشی از بوستان مشغول تمرین ورزش‌های هوازی و توپی هستند. اگر قصد رفتن به این پارک را دارید مترو بهترین انتخاب است. ایستگاه مترو شهید حقانی در خط یک مترو تهران بسیار نزدیک به پارک است و با حدود ۵دقیقه پیاده‌روی از آنجا می‌توان به بوستان رسید.

کد خبر 434303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha