همشهری‌آنلاین: اشرفی در نشست بررسی سند راهبردی مبارزه با فساد در شهرداری تهران با اشاره به انجام پژوهش کاربردی برای تدوین سند راهبردی مقابله با فساد در شهرداری تهران اظهار کرد: تاکنون انجام مطالعه در این حوزه مورد توجه نبوده و از این‌رو، انجام این پژوهش قابل تقدیر است.

اشرفي

سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران افزود: باید با توجه به قوانین، مقررات و اسناد فرادستی ضمن تبیین و تحلیل آنها برای فهرست‌گذاری و تقسیم‌بندی موارد بر اساس دو محور پیشگیری و پیگیری و تطبیق راهبردهای مقابله با فساد عمل کرد.

به گزارش ایسنا،معاون شهردار تهران در این مورد ادامه داد: توجه به مسئله‌یابی (تبیین)، فرایندیابی، تشخیص و ارائه راه‌حل در مقابله با فساد و به عبارت دیگر توجه به دانش، راه را برای روش‌مند نمودن اقدامات مهیا می‌کند. برای ارائه بسترها و مصادیق فساد باید توجه ویژه‌ای به نظر ذی‌نفعان متعدد شهرداری تهران شامل کارکنان، اعضای شورای شهر، پیمانکاران و مسئولان اجرایی داشت.

اشرفی در ادامه برای عملیاتی کردن پیشنهادهای ارائه شده برای مقابله با فساد تاکید کرد: تبیین و تدوین راهبردهای مقابله با فساد توسط ذی‌نفعان شهرداری علی‌الخصوص کارکنان، ایجاد فهم مشترک در مورد مسائل و تلاش برای رفع هرگونه فساد سیستمی و ناکارآمدی که اعتماد عمومی به مدیریت شهری را خدشه‌دار می‌کند، باید مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین از ایجاد نظام ارزیابی اثربخشی سیاست‌ها و اقدامات در شهرداری تهران خبر داد و افزود: بر اساس این نظام تمام مداخلات سیاستی برای رفع چالش‌های موجود مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته و بر این اساس رویه‌ها و فرایندهای متداول و معمول نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در صورت نداشتن اثربخشی مناسب در بهبود و اصلاح سیستم، در برنامه توقف و یا تغییر انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، در ابتدای این نشست روح‌الله شهیدی‌پور، مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران نیز درباره تاریخچه و لزوم اجرای این پژوهش، گروه تحقیق به ارائه محورهای مهم و کلیدی مطالعه انجام گرفته پرداخت.

در ادامه این نشست ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، رمضان امینی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، علیرضا آقایی، دبیر ستاد ارتقا سلامت و مبارزه با فساد اداری شهرداری تهران و مرتضی احمدی عضو کمیته شفافیت و شهر هوشمند نکات خود را در مورد پژوهش انجام شده، ارائه کردند و محمد نعیمی‌پور و محمدرضا واعظ مهدوی که به عنوان صاحب‌نظر در نشست حضور داشتند، اهمیت رسیدگی به مسئله فساد و راهبردهای مقابله را مورد توجه قرار دادند.

کد خبر 432581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha