همشهری آنلاین: سندرز که در رقابت‌های دور پیش به نمایندگی از دمکرات‌ها در کارزار سخت انتخاباتی به میدان آمده بود برغم کسب محبوبیت چشمگیر، در نهایت در انتخابات درون حزبی دمکرات‌ها عرصه را به رقیب و هم حزبی خود هیلاری کلینتون واگذار کرد.

برنی سندرز

برنی سندرز، سناتور آمریکایی با ضبط یک پیام ویدیویی از اعلام نامزدی خود برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داده است. در گزارش روز شنبه پایگاه خبررسانی اینترنتی پولیتیکو در همین خصوص اشاره‌ای به زمان انتشار احتمالی ویدیوی آقای سندرز نشده است.

پایگاه اینترنتی پولیتیکو پیشتر نیز اعلام کرده بود که برنی سندرز با برخی شخصیت‌های مورد نظر خود برای تصدی مسئولیت در تیم کارزار انتخاباتی اش دیدار و گفتگو کرده است.

از این سناتور هفتاد و هفت ساله که به نمایندگی از ایالت ورمانت در مجلس سنا حضور دارد به عنوان یک سیاستمدار دمکرات نام می برند که دارای دیدگاه‌های مستقل و منحصر به فرد است.

از جمله ایده‌هایی که سندرز در طول رقابت‌های درون حزبی دمکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ از آن دفاع می‌کرد می‌توان به پروژه‌های معروفی چون پوشش بیمه همگانی، دانشگاه دولتی رایگان و افزایش حداقل دست مزد به پانزده یورو اشاره کرد.

وی پیش از ورود به مجلس سنا طی سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۶ عضوی از مجلس نمایندگان آمریکا بوده است. برنی سندری در انتخابات ماه نوامبر بار دیگر و به راحتی برای دوره ای دیگر به عنوان نماینده مجلس سنا برگزیده شد.

به گزارش رسانه‌های آمریکا حدود ده تن از اعضای حزب دمکرات تاکنون برای ورود به کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرده‌اند. از جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در زمان ریاست باراک اوباما به عنوان یکی از این چهره ها نام برده می‌شود.

کد خبر 431997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha