دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نصب یک پوستر انتخاباتی شامل تصویر دو نفره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خیابان‌های تل آویو با واکنش‌های منفی کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

پوستر دو نفره ترامپ - نتانیاهو

به گزارش ایرنا از تارنمای راشاتودی، بر روی این پوستر که از سوی حزب حاکم لیکود طراحی شده، عبارت «نتانیاهو در اتحادی دیگر» به چشم می خورد و ظاهرا هدف از این طرح آن است که پیش از انتخابات ملی ماه آوریل در سرزمین های اشغالی، روابط نزدیک وی با رئیس جمهوری آمریکا به رای دهندگان یادآوری شود.

ترامپ از همان زمان که در سال ۲۰۱۳ در قاموس یک تاجر در ویدئویی نتانیاهو را تحسین کرد و از اسرائیلی ها خواست تا به او رای دهند، تایید خود را از او برنداشته است.

ترامپ همچنین در ویدئویی که کارزار حزب لیکود هفته گذشته در تقدیر از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل، در صفحه فیس بوک نتانیاهو به اشتراک گذاشت، نیز ظاهر شد.

کاربران شبکه های اجتماعی سریعا با جوک و کنایه های سیاسی، به انتشار این پوستر واکنش نشان دادند.

به گفته دستکم یکی از این کاربران، نتانیاهو را در این پوستر با فوتوشاپ قدبلندتر نشان داده اند.

بسیاری از کاربران تحت تاثیر این عکس دو نفره قرار نگرفته و برخی مردم اسراییل کوشیدند تا حساب خود را از حمایت رهبرانشان از ترامپ جدا کنند.

راشاتودی ادامه داد: از این تفکر که تمام قدس به اسراییل تعلق دارد گرفته تا علاقه شدید به ساخت دیوارهای بزرگ و فخر فروشی در مورد آنها و علاقه به حاشیه های سیاسی، این دو چهره سیاسی اشتراکات بسیاری دارند.

نخست وزیر اسراییل همچنین با الگوبرداری از فعالیت های انتخاباتی ترامپ، 'تلویزیون لیکود' را به راه انداخته که گفته می شود شباهت بسیاری با وب کست «بروزرسانی اخبار واقعی» (Real News Update) دارد که از سال ۲۰۱۷ در حمایت از کارزار انتخاباتی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ راه اندازی شد.

کد خبر 430778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha