همشهری آنلاین: چهار سال پس از ورود به عرصه فیلمسازی با عاشقانه آرام «در دنیای تو ساعت چند است؟»، صفی یزدانیان این بار با فیلم دوم خود به گذشته‌های نه‌چندان دور بازگشته و یک داستان ایرانی دیگر روایت کرده است.

فيلم سينمايي ناگهان درخت

به گزارش همشهری آنلاین، یزدانیان که سال‌ها از منتقدان نام‌آشنای سینمای ایران بود و نوشته‌هایش بسیار خوانده و پسندیده می‌شد، سرانجام روی صندلی کارگردانی نشست و پروژه جمع و جور «در دنیای تو ساعت چند است؟» را ساخت؛ فیلمی که به مذاق منتقدان و تماشاگران خوش آمد و جایگاه سازنده‌اش را چنان تثبیت کرد که خیلی‌ها در این چند سال منتظر دومین ساخته او بودند.

منتقد پیشین و کارگردان امروز امسال با «ناگهان درخت» به بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر سی و هفتم آمده و دیگر جایی در بخش نگاه نو (فیلمسازان اول) ندارد. داستان فیلم تازه یزدانیان در سه دوره تاریخی می‌گذرد و ماجراهای چند شخصیت آن در یک بازه زمانی تقریبا پنج دهه‌ای برای مخاطب روایت می‌شود؛ به این ترتیب که فرهاد زندگی خود را از کودکی تا ۵۰ سالگی برای روانکاو تعریف می‌کند و تماشاگر ماجراها را از زاویه نگاه او می‌بیند.

پیمان معادی، مهناز افشار، شقایق دهقان، مهراب قاسمخانی، سیامک صفری و پانته‌آ پناهی‌ها بازیگران اصلی «ناگهان درخت» هستند و معادی که این روزها بمب؛ یک عاشقانه» را روی پرده سینماها دارد، در فیلم تازه یزدانیان روی صندلی تهیه‌کنندگی هم نشسته و البته نقشی که ایفا می‌کند، شاید تا حدودی شبیه «بمب» خودش باشد. کریستف رضاعی هم که در «در دنیای تو...» آهنگساز و بازیگر بود، اینجا فقط در مقام آهنگساز با یزدانیان همکاری کرده است.

مهراب قاسمخانی پس از یک حضور بسیار کوتاه در «خوب، بد، جلف» نخستین تجربه کارگردانی برادرش پیمان، در «ناگهان درخت» نقشی مهم‌تر ایفا کرده و با همسرش دهقان همبازی بوده است. ضمن اینکه باید دید کارگردان از ترکیب بازیگران کنجکاوی‌برانگیز خود چگونه بازی گرفته است.

کد خبر 429815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha