شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو برج‌نورد روسی که به خاطر بالا رفتن از ساختمان‌های بلند شهرت دارند، در سال ۲۰۱۴ در مراحل نهایی ساخت برج شانگهای از آن بالا رفتند.

برج شانگهای آسمانخراشی ۱۲۸ طبقه‌ای به ارتفاع ۶۳۲ متر است در منطقه پودونگ در شرق این شهر قرار دارد و پس از برج خلیفه در دوبی مرتفع‌ترین ساختمان جهان است.

این برج (به همراه برج «مرکز مالی پینگ آن» در شهر شنزن در ایالت گوانگ‌دونگ) دارای بلندترین بالکن مشاهده بیرون برج در ارتفاع ۵۶۲ متری است.

آسانسور این برج با سرعت ۲۰.۵ متر در ثانیه در رده دوم سریع‌السیرترین آسانسورهای جهان (پس از برج مرکز مالی سی‌تی‌اف در گوانگ‌ژوی چین با سرعت ۲۱ متر در ثانیه) قرار می‌گیرد.

ساخت‌وساز برج شانگهای از نوامبر ۲۰۰۸ شروع شد و در اوت ۲۰۱۳ به ارتفاع نهایی رسید. ساخت نمای بیرونی برج در تابستان ۲۰۱۵ به پایان رسید و در سپتامبر ۲۰۱۵ ساختمان برج تکمیل‌شده شمرده شد. بالکن مشاهده بیرون برج در طبقه صد و هشتم در ژوئیه ۲۰۱۶ به روی بازدیدکنندگان گشود شد.

وادیم ماخوروف و ویتالی راسکالوف بدون کمربند ایمنی و احتیاطات ایمنی به جز برنامه‌ریزی بر اساس وضعیت آب‌وهوایی از برج بالا رفتند. آن‌ها پس از صعود ۲ ساعته از برج مجبور شدند برای ۱۸ ساعت در انتظار بهبود هوا بمانند تا شروع به پایین آمدن کنند.

کد خبر 429756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha