گروه شهری: پس از تصویب یک فوریت طرح اختصاص امکانات شهرداری تهران به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، این مصوبه در هفتادوچهارمین جلسه غیرعلنی شورای شهر به تصویب نهایی رسید.

افزایش شور و نشاط انتخابات مجلس شورای اسلامی، جذب مشارکت اجتماعی شهروندان، حفظ آراستگی معابر و فضاهای عمومی در ایام انتخابات، استفاده از قابلیت‌های تبلیغات محیطی شهر تهران در انتخابات، هماهنگی با مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات،  از جمله مواردی است که در این مصوبه در نظر گرفته شده است.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران اجرای صحیح و کامل مصوبه شورا را برگ زرینی از همکاری شهرداری و شورای شهر با مسئولان اجرای انتخابات دانست.

وی گفت مدیریت شهری تلاش خواهد داشت در جهت هرچه بهتر و آبرومندتر اجرا شدن ماده 11 قانون انتخابات که شهرداری تهران را مکلف ساخته امکانات لازم را در اختیار مجریان برگزاری انتخابات قرار دهد، عمل کند. به همین دلیل مجریان انتخابات از این پس می‌توانند روی کمک شهرداری حساب کنند و شهرداری نیز تمام توان خود را در این مسئله به کار خواهد گرفت.

به گفته دانشجو با تصویب طرح اختصاص امکانات مناسب توسط شهرداری تهران امسال 4 هزار نقطه در اختیار تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در دوره گذشته انتخابات، دو هزار نقطه را مهیای این امر کرده بود که امسال با صرف هزینه،  توان و نیروی مضاعف، این امکانات به دو برابر افزایش یافته و براین اساس در هر محله از شهر تهران 10 تا 12 نقطه جهت تبلیغات انتخاباتی اختصاص یافته‌است.

براساس این گزارش، شورای شهر تهران در نظر دارد کمیته‌ای با حضور سه عضو شورا ی شهر را تشکیل دهد تا علاوه بر نظارت بر نحوه تبلیغات و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در چارچوب قانون، در جهت جذب مشارکت شهروندان، حفظ آراستگی، نظافت و پاکسازی معابر در ایام برگزاری انتخابات فعالیت کنند.

دانشجو با اشاره به ماده 59 قانون انتخابات افزود: بر اساس قانون، دستگاه‌های دولتی و عمومی و شهرداری‌ها نمی‌توانند امکانات خود را برای تبلیغ فردی و حزبی اختصاص دهند،  بنابراین استفاده از امکانات، فضاها و سالن‌های شهرداری برای تبلیغ حزبی و فرد خاص در انتخابات مجلس شورای اسلامی منتفی است و امکانات به صورت مساوی در اختیار تمام نامزدها قرار می‌گیرد.

وی درباره استفاده از بیلبوردهای بزرگ تجاری برای تبلیغ نامزدهای انتخابات مجلس هشتم توضیح داد: با توجه به این که تبلیغات انتخابات باید طبق قانون باشد، بنابراین تبلیغ در ابعاد بزرگ برای نامزدها منتفی است و از این بیلبوردها فقط برای دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات استفاده می‌شود.

عوارض جدید

وی در ادامه از تصویب یک فوریت لایحه تعیین عوارض بر برخی مشاغل و اماکن خاص در محدوده و حریم قانونی شهر تهران خبر داد و توضیح داد: با توجه به این که عوارض باید تا قبل از 15بهمن ماه تعیین تکلیف شود، به همین خاطر شهرداری تهران لایحه‌ای را برای تعیین عوارض جدید مطرح کرده که یک فوریت آن مصوب شد.

دانشجو تأکید کرد: هنوز این عوارض‌ جدید مورد توافق قطعی اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفته و به تصویب نهایی نرسیده است و به زودی در جلسات آینده شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محکومیت جنایت انسانی در غزه

سخنگوی شورای شهر تهران با محکوم کردن فاجعه انسانی غزه، سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این بحران را نکوهش کرد.

او گفت که شورای اسلامی شهر تهران خود را مکلف می‌داند همگام با همه دست اندرکاران کشوری فجایعی که دامن مردم مسلمان غزه را گرفته با نگاه انسان دوستانه مجدانه، با حساسیت ودرایت بالا پیگیری کند.

کد خبر 42799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز