سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز از بارش برف و باران و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

برف

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر امروز (۱۸ دی) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران و در شمال غرب فارس، شرق خوزستان، جنوب لرستان و برخی مناطق ایلام بارش پراکنده برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا (۱۹ دی) این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج در مناطق مرکزی و شرق، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز پنجشنبه (۲۰ دی) این سامانه در شمال شرق شرق دریای خزر و ارتفاعات شرقی البرز فعال است، تصریح کرد: این سامانه به‌تدریج از اواخر وقت از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

وظیفه با اشاره به این که شدت بارش امروز (۱۸ دی) در کهگیلویه و بویراحمد و فردا (۱۹ دی) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان است، گفت: وزش باد شدید نیز طی فردا (۱۹ دی) در نیمه شرقی کشور و روز پنجشنبه (۲۰ دی) علاوه بر نیمه شرقی در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در تهران، البرز، قم و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از اواخر امروز و طی فردا (۱۸ و ۱۹ دی) وزش باد شدید جنوبی در استان گیلان و اردبیل داریم، همچنین خلیج فارس و دریای خزر نیز طی روز پنجشنبه (۲۰ دی ماه) مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ دی) کمی ابری، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده در بعد از ظهر وزش باد حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد و روز پنجشنبه (۲۰ دی) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 427800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha