رقابت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی ادامه می‌یابد که آنها نظرهای بسیار متفاوتی با یکدیگر در مورد وضع عراق را مطرح می‌کنند.

بعضی از نامزدها جنگ عراق را موفقیتی برای ایالات متحده می‌دانند و عده‌ای دیگر خواستار خروج فوری نیروهای آمریکا از این کشور هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان مک کین، سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا در مناظره‌ای بین نامزدهای جمهوریخواه رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فلوریدا ضمن حمایت از ادامه جنگ و با رد پیشنهادهای دمکرات‌ها در این مورد گفت: واقعیت این است که ما در حال کسب موفقیت در عراق هستیم. جان مک کین همچنین اعلام کرد: از آن چه که نیروهای آمریکایی در عراق انجام می‌دهند احساس غرور می‌کنم.
بیشتر نامزدهای جمهوریخواه مانند جان مک کین و میت رومنی عقیده دارند هدایت و رهبری این جنگ در زمان دونالد رامسفلد، وزیر‌دفاع سابق آمریکا به خوبی صورت نگرفته است اما از زمان آغاز سیاست تقویت نیروها در عراق توسط جورج بوش هدایت جنگ در مسیر خوبی حرکت می‌کند. 
این در حالی است که نامزدهای حزب دمکرات عقیده‌ متفاوتی دارند.هیلاری کلینتون یکی از نامزدهای این حزب اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی باید هر چه سریع‌تر خاک عراق را ترک کنند.
وی در گفت‌وگویی اعلام کرد: به محض ورود به کاخ سفید عملیات آغاز خروج نیروهای آمریکایی از عراق را ظرف مدت 60روز انجام خواهم داد. البته این کار با احتیاط کامل صورت خواهد گرفت و تا پایان سال 2009 تقریبا تمام نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.
از سوی دیگر باراک اوباما اصلی‌ترین رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی درون حزبی دمکرات‌ها تلاش می‌کند خود را به‌عنوان تنها کسی معرفی کند که هیچ‌گاه با جنگ موافق نبوده است. او هم به همراه کلینتون و همچنین جان ادواردز دیگر رقیب خود اعلام کرده است درصورت ورود به کاخ سفید در اولین سال ریاست‌جمهوری خود عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق را آغاز خواهد کرد.
جمهوریخواهان عقیده دارند سیاست بوش مبنی بر تقویت نیروها که با اعزام حدود 30 هزار سرباز دیگر به عراق صورت گرفت نوعی موفقیت به شمار می‌رود این در حالی است که دمکرات‌ها این موضوع را رد می‌کنند.
جرج بوش رئیس‌جمهوری آمریکا سعی می‌کند نشان دهد که در ماه‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در کاهش خشونت‌ها در عراق حاصل شده است اما نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد سال 2007 خونبارترین سال برای نیروهای آمریکایی مستقر در عراق بوده است.جمهوریخواهان هم با تبعیت از جرج بوش از تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق خودداری می‌کنند.
کد خبر 42701

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز